qajakos Creative Commons License 2013.11.12 0 0 272

Iszonyú munka a motortervezés. Tudom. A fiam munkája Kölnben. Ezért aztán élvezem ezt a chiptuningot. Nagytudású, sokat tanult, igen nagy tapasztalattal rendelkező gépész, villamos, mechatronikus mérnökök éveken keresztül terveznek, fejlesztenek, technológizálnak, nyúznak, tesztelnek motorokat, majd kiválasztják azt, amiből széria lehet. ( Nézd meg egyszer az Audi mérőkonténerét a BME-en) Aztán jön egy két (vélhetően nagyobb tudású, tapasztalatú) magyar gyerek, és átírja a vezérlést. Érdemes átgondolni, vajon jobb lesz? A mechanikát egy adott terhelésre, nyomatékra méretezik, a cpu-t ennek megfelelő adott paraméterekre progizzák. Ha átírod, egyes paraméterek javulhatnak, de a motor valamelyik más tulajdonsága sokkal rosszabb lesz. Ha tapiztál már F1 gumit, alig keményebb mint a kétnapos rágógumi. Kiválóan tapad. 30-40 körre. Aztán cserélik. Az arra való. Nem cserélnéd el jó kis Barum  :) gumiddal, ugye? Így van ez a motorral is. Összességében csak rontassz rajta.