Én egy éve vettem az A3 Sportbacket (2004-es).
Amikor keresgéltem, kinéztem egy 1.9 PD TDI-t 2.500.000,- ért. Majdnem meg is vettem, csak mire reggel elindultam volna Szolnokra az autót megnézni már le volt véve a hahu-ról, mert eladták Pech.
Ha felnézel a hahu-ra most is elvétve találni 1.9 PD TDI-ket, amik meg vannak k.rva drágák, pedig annyit nem érnek, mert ugyan megbízhatóbbak mint a 2.0 PD TDI-k, de ott is vannak zűrök a konstrukcióval.
2.0 PDTDI-ből már akkor is volt egy rakat az alsó ársávban (2.1-2.2 milláért, sőt 2.0-ért is), sok sok darab olcsóbb volt, mint az 1.6 benzines.
Gyanus.
Olcsó húsnak híg a leve. 2005-ös A3 Sportback 2.0 dízelek, 140 pacival, 5,5 lityós fogyasztással miért ennyire olcsók ?? Újkori árukkor közel 1.5 millával voltak drágább az 1.6 benzinesnél.
Lehet, hogy ezzel a véleménnyel egyedül vagyok, de szerintem BORZALMAS a motorválasztéka az Audinak a 2003-2007 közötti években. Borzalmas.
Mindegyikkel együtt lehet élni, de mindegyik rossz.
Én végül kikötöttem az 1.6 benzinnél. Nekem 6.8-7.5 liter között fogyaszt vegyes használatban, ami szerintem amúgy nem rossz érték, de cserébe nem is egy villám. Ha taposom neki, akkor 9-10 is legurulna a torkán, de minek tapossak egy alapmotort ?! Tudtam, hogy mire kell autó és milyen habitusú sofőr vagyok.
Évi 10.000 kilométerhez meg minek dízel ? Hogy cserélgessek benne lendkereket, turbót, csúcsokat több százezerért ?! Vagy hogy megcsináltassam másnak, majd eladjam mert anyagi csőd az autó ?
Próbálj ki egy 1.6 benyát, az V-VI Golfokat is ezzel árulták, sőt az Astrákat, Focusokat is elvitte, ezt az A3-t is elviszi. Nem értem miért gondolja sok audi tulaj azt, hogy a 4 karika miatt Fittipaldit kell játszani az utakon. Ezt a stílust hagyjuk meg az idióta BMW-seknek. Egy Audi az én képemben inkább méltóságteljes, sem mint aszfaltszaggató márka.
Én ajánlom az 1.6 benzinest, mert megbízható szívó motor 8 szeleppel, világvégebiztos konstrukció :)