Ha ez így lenne, akkor nem azok a minősíthetetlen állapotok lennének a vonalon, amik ma vannak.
Mint mondottam, a mostani késésekért elsősorban NEM a Mezőzombor-Saújhely műszaki állapota a felelős!
41 km-es szakaszon van jelenleg 4 lassújel, ebből 2 állandó (Szegi + liszkai ív) most 40-es, Zsadány-Olaszi között olyan 5 km 60-as, plusz plusz végardónál 380-381 szelvény 40-es (síncsere lesz). Ez összesen 8 km sincs.
A késés párosban már Szerencsnél megvan, páratlanban meg az is előfordul, hogy a nyírire kell várni.
Nem szétverésről van szó, hanem a megváltozott körülményekhez való igazításról. Nem ugyan az.
Ezzel tisztában vagyok. (Pest)-Miskolc-Zombor között jobbak a műszaki feltételek, először itt kellene kezdeni valamit.
És csak 1 keresztje lenne, ami további előny.
Párosban 'Patak eddig sem kavart be, Újhelyből tudod rendesen indítani a szembe vonatot. Ha késik a páros, akkor van gond.
Na ne viccelj. pl: Bodrogolasziban óra 44-kor van a vonat Szerencs felé 2 óránként, ezen mi a bonyolult?
Nem ez a bonyolult, hanem a következő: a sebeseket ha begyorsítod, mi garantálja, hogy az óra :36-kor el is fog indulni a Tiszairól? Kihagyod a Miskolc-Szerencs megállásokat, alapból feszes menetvonalon lezavarod Szerencsig, majd ott lényegében a mostani mentesítők helyén le Újhelyig. Nem tenném tűzbe a kezem a jelenlegeinél pontosabb és megbízhatóbb leközlekdtetésükért. Ezért inkább várja ki a mostani, óra :13-as szerencsi indulást és ÓRÁS ütemben, néhány megállás kihagyásával közlekedjen keresztúri és pataki kereszttel. Nincs szükség itt kétórázgatásra, ha a mostani rendszeren lazítunk kicsit.
Miért is? Biztosan kell az óránkénti kiszolgálás Taktaszada, Taktaharkány, H.németi-Bőcs, Felsőzsolca esetében?
Lúc és Harkány azért generál utasforgalmat, oda kevés lenne a kétóránkénti nyíri. Zsolcán a hivatásforgalmat szolgálja ki valami (Szerencs felé!) az a lényeg, Bőcs sem zavar túl sok vizet (buszos csatlakozásokra kellene figyelni, de ezzel igazából nem vagyok képben).
Párosban legalább 12:36, 14:36 (ezt kiváltaná a Bz), 16:36 és 18:36-kor (6-os műszakváltás) kellene ütemen felüli személy. Ez barátok közt is négy vonatpár és a páratlan irányban is elférne minimum 3 plusz vonat, ami beér pl. 5:20, 13:20, 17:20 körül. Ezekre legalább egy szerelvény, plusz a két barcikai inga folyamatos pörgetése lenne szükséges.
Ha kiszedsz megállásokat változik a menetrend, vagyis a mostani struktúrába nem fér bele.
Miért változna? A megálló vonatonál 0 perces tartózkodás, a többinél halad. Az OFF 82-esen jó példa erre Portelek vagy Meggyespele.
Az, hogy állomásokon meg 15-25 perceket álljon a vonat, mert csak..., az nevetséges.
Nem tennénk át keresztet, 1-2 percről lenne szó (ha rendes a vonat) egyéb esetben meg tartalékidőt jelentene.
Ha már megállásokat kiszedsz, akkor miért ne rövidüljön a menetidő?
Szórakozhatunk 1-2 percekkel (mint most a nyíri meg újhelyi sebes percadatai Harkányál, de tök felesleges. Ütemes rendszerben kell gondokodni!
El kellene szakadni végre attól, hogy a mostani menetrend az kőbe van vésve, nem szabad változtatni rajta.
Én csak a saját (és az itt élők) szempontjait veszem figyelembe. Az alapstruktúra (hangúlyozom, ALAP, késéseket nem számítva) országos szinten is példaértékű, az elmúlt 8 évben ehhez alkalmazkodtak az emberek, a volán csatlakozások így vannak igazítva. (Ráadásul ennek alapjai már az ITF megvalósulása előtt is így-úgy megvoltak, pl. a pataki reggeli/délutáni órás keresztek.
Ehhez felelőtlenség lenne hozzányúlni! Főleg nem egy teljesen új, liszkai keresztes megoldással, mindkét irányban jelentős menetidő-növekedést okozva.