alex_86 Creative Commons License 2013.08.14 0 0 29889

csak 80 km/h-ra alkalmas a kiépítéstől függetlenül, mert az utólsó kb. 2 kilóméteren csak ilyen sinek kerültek beépítésre.
A 'Zombor felőli végére gondolsz? Az ív miatt lehet, hogy nem a legjobb anyag került ide. /Keresztúr környékén bejártam a szakaszt, ott biztosan nincs gond!/

 

Az egyértelműen látszik, hogy az ütemes menetrend ebben a formájában nem tartható.
Az ütemes tartható, legfeljebb más paraméterekkel :) De a mostani struktúra a legkedvezőbb (főleg a pataki, egész órás kereszt), ezt nem lenne jó szétverni. A pályaállapotokat kellene inkább szinten tartani, neadjisten fejleszteni (pl. tovább, Olaszliszkáig).

 

általános felháborodást váltott ki, s a legújabb infók szerint visszakoztak a tervezettel, és minden marad a régiben.
Helyes! De szerintem kissé túl van "lihegve" a probléma. Ha az elmúlt 6 évben (nehezen is, de) vállalható volt ez a struktúra, most sem lenne szabad változtatni rajta! Most jobbak a pályaállapotok, mint az esetek többségében, a menetidők tarthatók, az állomási technológián lehetne még húzni, ne 6 perces vonatkeresztek legyenek.
Ha megnézünk egy átlag sebest, páros irányban a késés már Szerencs előtt létre jön, sőt az is ritka, ha Miskolcról :36-kor pontosan menesztik a sebest. Erre még rátesz a Miskolc-Szerencs szakasz, 100/100-as menetrenddel mindenütt megállva, Csörgővel. Már alapból késve érkezik a kritikus szakaszra. Szóval ha a felső részen átpakolnánk a vonatkereszteket, az alap probléma még fennállna (nehezen érne le óra 11-re Szerencsre illetve 20-ra Miskolcra), csak az állomási tartalékidők (Szerencs) miatt könnyebben lefaragható lenne a késés.

A tervezeted abszolút vállalható lenne, annyi a "kifogásolható", hogy a kétórás ütem kevésbé megjegyezhető egy átlag utas számára. Vannak benne vitatható dolgok - ilyen például a Szerencs-Miskolc közötti megállás - ezek plusz eszközt igényelnének és a közeljövőben ezek aligha fognak rendelkezésre állni. Ha ezek adottak lennének, akkor Tiszalúcon is felesleges lenne megállítani a vonatokat. Az így keletkező tartalékidő pedig elég lenne a mostani rendszer tartásához, vagyis nem lenne szükség a kétféle vonatnem különböző menetvonalára, maradhatna minden a mostani helyén.
Ha nincs plusz kapacitás, akkor pedig érdemes lenne a meglévő megállóhelyeket ritkítani. Első körben Taktaszada sebesvonati megállása lenne végiggondolandó (többnyire csak a miskolci/szerencsi hivatásforgalom dominál, viszonylag nagy a "c" betűs népség), második körben Szegi (nagyon minimális az utasforgalom, csak 1-2 sulis vonatot kellene megfogni), majd Erdőbénye (busz csatlakozás legyen). Mezőzombor szerepét is végig lehetne gondolni, tapasztalatom szerint nem jelentős a sarokforgalom, a sebesekhez pedik csatlakozna Szerencsen a nyíri. Ezeken a helyeken a személyvonati megállások bővel elegendő kínálatot jelentenének (Szeginél minden személyvonat is sok). (Szerencs)-Bodrogkeresztúr-Patak között ha ütemenként csak 1 megállás maradna ki, az legalább 1 perc menetidő lefaragását jelentené. Így bőven vállalható lenne a mostani menetrend is, még kedvezőtlenebb feltételek mellett is.

Előzmény: Xantia-TCT (29888)