Nem szorul meg a kompresszor, vagyis lehet, de nem ez a tipushibaja.
Az O1-en a kompresszornak van egy elektromos kuplungja, azaz csak akkor mukodik, amikor az AC gombot aktivaljuk- az nem is romlik el soha.
Az okosok az O2-ben valtoztattak, a kuplung eltunt, a kompresszor mindig mukodik es van egy elektromos szelep, rezbol keszitve, ami kapcsol, ha az AC gombot aktivaljuk. Ezt a szelepet elvileg lehet cserelni, csakhogy valahogy a femreszelek odavagja kozbe a kompresszort is. Ami lehet, hogy attol van mert a kompresszor megszorult. Ezt montak a szakemberek.
De...
Nekem nem mukodott a kompresszorom, vettem egy ujat es a kicsereltet apro darabokra szedtem, hogy lassam mi a baja.
Octi19 jol leirta. De ..az egesz mechanikai szerkezet hallatlanul pontosan meg van munkalva, nem letezik, hogy az elromoljon. A mechanikai reszben tenyleg van 7 dugattyu ezek keszitik a nyomast, a dugattyuk es a hengerek tokeletes allapotban voltak 160e km-ben, a szelep azonban nem. Az egyetlen elektromos cucc a kompresszorba ez a szelep. Es nincs benne semmifele kuplung, a szijtarcsa tengelyen van egy rogzitett excenteres tarcsa, - az mozgatja a dugattyukat, ennyi.
Olaj nelkul nem maradhat a kompresszor, csak akkor ha valahol kifolyik- a freonnal egyutt.
A Bosh klima szakemberei szerint legalabb egyszer ket evben ki kell cserelni az olajat es a freont a rendszerbol es at kell mosni egy speci mososzerrel, valamint ki kell cserelni a szurot (eleg draga...). Amit a 2008-as modelekben nem lehet. Szoval szivas.
Linkelek kepeket a szetbombazott kompresszorrol, jelzem, nem ezt adom oda, annak aki keri. ![](https://img.index.hu/imgfrm/5/1/2/3/THM_0011315123.jpg)
![](https://img.index.hu/imgfrm/5/1/2/4/THM_0011315124.jpg)
![](https://img.index.hu/imgfrm/5/1/2/5/THM_0011315125.jpg)
![](https://img.index.hu/imgfrm/5/1/2/6/THM_0011315126.jpg)