Törölt nick Creative Commons License 2013.06.17 0 0 42687

Nem szorul meg a kompresszor, vagyis lehet, de nem ez a tipushibaja.

Az O1-en a kompresszornak van egy elektromos kuplungja, azaz csak akkor mukodik, amikor az AC gombot aktivaljuk- az nem is romlik el soha.

Az okosok az O2-ben valtoztattak, a kuplung eltunt, a kompresszor mindig mukodik es van egy elektromos szelep, rezbol keszitve, ami kapcsol, ha az AC gombot aktivaljuk. Ezt a szelepet elvileg lehet cserelni, csakhogy valahogy a femreszelek odavagja kozbe a kompresszort is. Ami lehet, hogy attol van mert a kompresszor megszorult. Ezt montak a szakemberek.

De...

Nekem nem mukodott a kompresszorom, vettem egy ujat es a kicsereltet apro darabokra szedtem, hogy lassam mi a baja.

Octi19 jol leirta. De ..az egesz mechanikai szerkezet hallatlanul pontosan meg van munkalva, nem letezik, hogy az elromoljon. A mechanikai reszben tenyleg van 7 dugattyu ezek keszitik a nyomast, a dugattyuk es a hengerek tokeletes allapotban voltak 160e km-ben, a szelep azonban nem.  Az egyetlen elektromos cucc a kompresszorba ez a szelep. Es nincs benne semmifele kuplung, a szijtarcsa tengelyen van egy rogzitett excenteres tarcsa, - az mozgatja a dugattyukat, ennyi. 

Olaj nelkul nem maradhat a kompresszor, csak akkor ha valahol kifolyik- a freonnal egyutt. 

A Bosh klima szakemberei szerint legalabb egyszer ket evben ki kell cserelni az olajat es a freont a rendszerbol es at kell mosni  egy speci mososzerrel, valamint ki kell cserelni a szurot (eleg draga...). Amit a 2008-as modelekben nem lehet. Szoval szivas.  

Linkelek kepeket a szetbombazott kompresszorrol, jelzem, nem ezt adom oda, annak aki keri. 

Előzmény: Octi19 (42686)