BTomi72 Creative Commons License 2013.06.14 0 0 42601

Igen, a hangot a szekunderlevegő szivattyú adja, ami a katalizátor üzemi hőfokának minél előbbi elérését szolgálja. 60 és 90 másodperc közötti ideig működik, típustól függően. Minimálisan alapesetben is hallani magas sípoló/süvítő hangját. Az enyémen (1.6 MPi, 2005, BGU) egyik reggel kegyetlenül sivított. Megnéztem és kiderült, hogy a szivattyú és a lekapcsolható visszacsapószelep közötti kb 20 cm-es összekötőcső elrepedt???, és ezért szólt hangosan. Megcsináltam....azóta jó. Szóval érdemes neked is megnézni, hátha csak ennyi a hiba.

Egyébként utána leszedtem, mert nagyon zavart, hogy mitől lehet tompítás nélkül ennyire hangos. Csapágyhangra tippeltem, ami akkor megy tönkre leginkább, ha a visszacsapó szelep elromlik és a kipufogó gáz és egyéb trutyi visszakerül a szivattyúba. Az enyém száraz volt, de mivel már 8 éves, gondolom ez is odavághat a csapágynak. Sajnos azonban préselt házban van, én nem tudtam szétszedni.

Van valakinek ötlete (octinfo írta, hogy kenés segíthet) hogy mégis milyen javítás jöhet szóba? Vagy csak a csere segíthetne? A nevetséges viszont az, hogy erre a szerkentyűre csak az első 1-2 percben van szükség, ettől függetlenül az ára 50 ezertől kezdődik...ha jól emlékszem.

 

Üdv.

Előzmény: gaat2 (42579)