Ildi2317 Creative Commons License 2013.06.11 0 0 1

Kedves Wetras

 

Legális természetesen, azonban érdemes több mindenre figyelned.

 

1. IPA mentes terület: Ha ilyet ajánlatot találsz, légy résen. Azt mondja a szolgáltató ugyanis, hogy ezzel sok 100 ezer forintot is megtakaríthatsz, mert az IPA mentes területen nem kell majd iparűzési adót fizetned. A valóságban a számviteli törvény úgy rendelkezik, hogy az iparűzési adót azon a területen kell megfizetned, ahol a munkavégzés történt. Tehát, ha szeretnél egy székhelyszolgáltatást IPA mentes területen, de a munkát pl Budapesten végzed majd, semmit nem számít, hogy IPA mentes a székhelyed, mert a Fővárosnak kell megfizetni az iparűzési adót. Ezt senki nem fogja neked elmondani. Kinek jó az IPA mentes terület? Pl. ha van egy szerelvényboltod az IPA mentes területen, akkor az ott keletkezett bevételed után nem kell fizetned IPA-t. Ha ilyened van, akkor viszont minek neked székhelyszolgáltatás? Ezen felül a könyvelő is többet kérhet, mert a könyvelésedben szét kell majd bontania a bevételeket, többet kell dolgoznia.

 

2. Iroda: Sajnos az irodahasználat az, amit 99 %-ban mellőznek a szolgáltatók. Miért baj ez? A társasági szerződésed (ha van már ilyen) olvasd el. Valószínűleg úgy rendelkeztél benne, hogy a cég székhelye egyben a központi ügyintézés helye is. Csakhogy! A szolgáltatók 99 %-a azt ajánlja, hogy ad egy 2-5 m2-es helyet akár több 100 cégnek, ami teljesen alkalmatlan a cég döntéseinek meghozatalára, NAV ellenőrzések fogadására stb. Így az első NAV ellenőrzéskor ez kiderül, az ilyen kérdésekre már nem is tudsz majd válaszolni. Mindenképpen érdemes olyat választani, aki irodahasználatot is kínál a SZÉKHELYEN. Sajnos ebből nagyon kevés van.

 

3. Küldemények átvétele/szerződés: A legtöbb hibát itt követik el. Nagyon sokan panaszkodnak arra, hogy a szolgáltató nem, vagy nem időben veszi át a levelet. Ha átveszi, nem küldi meg időben. Emiatt az egyik statisztika szerint akár többezer adószámot függesztenek fel évente. Érdemes a szolgáltatóval egyeztetni erről, ráadásul 2013. júliusban változik a jogszabály, és levelet már csak akkor vehet majd át a szolgáltató, ha hivatalos postai meghatalmazással rendelkezik, amit a postán, vagy postai alkalmazott jelenlétében írt alá a szolgáltató és a meghatalmazó.

 

4. Árak: Ebben is kialakult egyfajta árverseny. Épp most kerestem rá, van aki havi 1790 Ft, 1990 Ft stb árakon kínálja a szolgáltatását. Javaslatom az, semmiképpen ne válassz olyat, aki kizárólag az árral akar megfogni, egy bünti, és oda lehet az adószámod, a presztízsed, a pénzed.

 

5. Tedd azt, amit a NAV: Menj el és nézd meg hova akarnak "berakni". Elég illúzióromboló. Ne lepődj meg, ha azt látod, hogy egy garázs, egy multicégnél bérelt 2 négyzetméteres stand stb. Tarts helyszíni szemlét, ha azt látod, hogy Te is fontos vagy nem csak a pénzed, akkor az lesz Neked megfelelő.

 

Összegzés: Mit válasszak? Nagyon nehéz megmondani, magam nem is tudom, hogy van-e ilyen. Azért rákeresek én is, ha találok valamit, megírom.

 

Kérdés: Melyik területen keresel szolgáltatót?

 

Üdv: drIlcsi.