Az, hogy a dizel jobban szennyez, nem igaz.
Nezzuk a tenyeket. A szemelyautok eseteben CO2 kibocsajtas kb. igy nez ki:
1 liter benzin elegetese 2,34 kg szen dioxidot eredmenyez.
1 liter dizel olaj elegetese 2,62 kg szen dioxidot eredmenyez.
En elmegyek 6 literre dizellel 100kilometert, ugyanazt egy benyas 9 liter benzinnel teszi meg.
6 x 2,62 = 17,72 kg < 9 x 2,34= 21,06 kg CO2 ( ha ez nem jo neked akkor vegyuk a papirokrol a 4,5% es a 6,5%)
Az Europai Unio orszagaiban a szendioxid kibocsajtasnak a 12% adjak a szemelyautok es 20% az egesz kozuti szallitas ( szemelyautok+teherautok).
Mivel a uveghaz hatas egy globalis jelenseg, az is fontos, hogy az Europai Unio orszagainak kozuti szallitasanak szen dioxid kibocsajtasa csupan 3,5% a globalis szen-dioxid kibocsajtasbol. Szoval nem nallunk van a labda.
Azok a pszeudo-tudomanyos megallapitasok, amiket belinkeltel a dizel szennyezeserol pont olyan bizonytalanak, mind az, hogy az uveghaz hatas az emberi tevekenyseg miatt nott meg az utobbi evekben- hiszen uveghaz hatas es eljegesedes volt a bolygonkon egy par es azt nem mi okoztuk.
Az egesz kornyezetszenyezes korul egy media hiszteria van, a kornyezeti szennyezodesek dinamikaja nehez kerdes, hatasait idoben meghatarozni nem egyszeru.
Az teny, hogy a nepesseg no es az ipar fejlodik es vannak nagyvarosok amelyeknek tenyleg elviselhetetlen a legszennyezodese,
de az nem biztos, hogy ezt a szemelyautok okozzak, lehetnek a kozelbe rossz szeliranyban telepitett hoeromuvek, vegyi kombinatok vagy barmi mas.
A varostervezok nem veszik figyelembe a parkositas es fasitas szuksegesseget a nagyvarosokba, csak nyomatjak az epuleteket, mert azok profitot termelnek, csak nem a jonepnek.