Ablakos indián Creative Commons License 2013.04.11 0 0 13193

Nem, sőt, a pályázás relatíve kevesebb olajat fogyaszt. Városi forglomban, gyakori hidegindításnál gyakrabban kéri a +1 litert.

 

Amúgy meg nagyon stabil és megbízható a motor (csak hogy lekopogjam); eddig egyszer hagyott cserben, az is elektronikai probéma volt: a CAS - DME - EWS (ha van még, és nem a CAS csinálja ezt is) elfelejtették, hogy ismerik egymást, és emiatt nem hagyták beindolni a motort. Áram volt, köszörülés volt, de se benzint, se szikrát nem kapott a motor. Tréler bevitte szervizbe, ott egy tekintélyes szervizgép ismét bemutatta őket egymásnak, és azóta megint megy az autó.

 

Szerencsére ez a kaland még ingyen volt, mert élt a mobilitás-garancia az autóra.

 

Viszkozitástól meg nem függ a dolog. Volt már benne Castrol 0w-30, 0w-40 FST, 5w-30 ;s BMW 0w-40 is, fogyasztotta mindegyiket nagyjából egyformán. Steeef írta meg régebben, hogy mi a gond: a szelepvezetők tágabbak egy kicsit, mint kellene, így a szelepek kiverik a szelepszár-szimmeringeket, és ott kezd ebcsúszni az olaj. Javítani meg nagyon nagy macera, és csak a szimmering-csere nem oldja meg, az csak tüneti kezelés.

Előzmény: Törölt nick (13192)