Nem szerettem az 556/180-at.
Csúszott mint a takony.
Előtte ugyi 620-al úgy álltunk mint Katiban a gyerek.
Még vizes úton is, pedig akkoriban még bőven volt nagykockakő, kiskockakő, sőőőt sárga kermia kockakő utca is.
Azonkívül ez a "görgős pedál" rendszer nagy kibabrálás volt a buszvezetőkkel, pedig - elviekben - azért készült, hogy könnyebb legyen a munkájuk.
Nem lett könnyebb.
Pontosan aki "kenyérszervós" mechanikus, rásegítő nélküli 620-ból ült át 556/180-ba annak könnyebb lett sok bosszúsággal.
De aki már cseh-szervós, levegőrásegítéses 620-ból ült át, annak az új 556/180 fáradtabb műszakot eredményezett, sok-sok bosszúsággal.
Talán nem volt még egy olyan típus Budapest közlekedésében, amelyiknél annyi ajtó működtető elfagyás lett volna mint a 556/180-nál.
A Fürtsben útálták, a Récseit nem tudom de Óbudán szerették ezeket a kocsikat.
A kiadási % mindenhol rossz volt.