Ferdinandvs Creative Commons License 2013.03.02 0 0 65

Ha már egymás értelmi képességeit taglaljuk, akkor az én véleményem az, hogy az igazán tudatlan, iskolázatlan, középsúlyosan értelmi fogyatékos fél-analfabéták márpedig a mobilszolgáltatók ügyintézői között vannak, akik gyakran két értelmes magyar sem képesek kiköpni, nem hogy bonyolult informatikai rendszereket, komplex szolgáltatásokat, jogi dolgokat, stb. átlátni (olcsó munkaerő, ugye). A legtöbb keveredés, valamint a szolgáltatások gyenge minősége és az általános káosz gyakran ebből adódik, nem is a célzatos átverés szándékából. Olyan mintha betatított majmokat ültetnénk be számítógépek elé: többé-kevésbé megtanulják, hogy bizonyos billentyűk lenyomása mit eredményez, de még igen messze vannak, hogy értsék is, hogy valójában mit csinálnak. Egy igen apró és jelentéktelen példa, de jól megvilágítja, hogy miről beszélek: a közelmúlban egy szolgáltatást szerettem volna aktiváltatni egy kártyás előfizető számára, de mivel - ez csak később derült ki - a kártya regisztrálásakor totál el lett ütve a születési dátum, ezért a kártya tulajdonosát nem tudták beazonosítani (név+szül. dátum együttese kell hozzá), ezért nem tudtam aktiváltatni a szolgáltatást sem. (Tudom, nyilván itt is a kártyás előfizető volt a hülye, biztosan csak nem tudta pontosan megmondani a születési dátumát, és elvi lehetetlenség, hogy a telenoros ügyintéző hibázzon).