Dúrmoller2 Creative Commons License 2013.03.02 0 0 12893

* A kinézetről vitatkozni értelmetlen, mert szubjektív, ízlés kérdése. Kinek ez tatszik, kinek az. Nekem pl. a nagy felnik nem tetszenek. A nagy átmérőjű kerék igen, de az átmérőn belül legyen szép vastag (ballonos) a gumi. (Nőkből is a ballonosabbak tetszenek.) Megértem, ha másnak más. Azt is megértem, ha valaki a szépségért sokat fizet, sokat szenved.  (Régen a nők szűk fűzőben szenvedtek, hogy csábítóak legyenek. Ma a férfiak /30-s gumikon, földre ültetett autóban rázzák a vesekövüket, hogy csábítóak legyenek.)

 

* Műszakilag a futómű-kerék egy kompromisszum. Kompromisszum az ár, a kanyargyorsulás, féktáv, vezethetőség, kényelem, zaj, élettartam, rossz út tűrőképessé között. A 'gyári' állapotban ezt a kompromisszumot belövik az átlag (BMW) vásárlóra. Ha valaki az átlagnál rosszabb utakon jár, annak érdemes a gyárinál erősebb, magasabb futóművet szereznie. Aki kényes a kényelemre, az lágyítsa a futóművet. Aki mindent feláldoz annak érdekében, hogy a tükörsima pálya kanyarjában 0,01g-vel nagyobb oldalgyorsulást érjen el, az költsön milliókat tuningfutóműre.

 

Nekem, itt Mo.-n, a magyar utakon, télen-nyáron jó kompromisszum, amit a BMW gyárilag ad. Eddig még nem nagyon ért le az alja, ha nagyon kell fel tudok lépni vele a járdára, egykét kikerülhetetlen úthibába belementem már és nem lett baja,(két év 45ekm után szűzek a felnik!) nem drága rá a jó minőségű gumi, stb. Elég kényelmes, 'jó a rugózása', még a gyári defektmentessel sem tűrhetetlen.

Mindemelett az átlag autónál sokkal jobb vezetni, jobban kormányozható, nagyobb kanyargyorsulásokat tud.

Ezért aztán nekem eszembe sem jutna nagyobb felnit venni rá, ültetni, spojlerecskéket rakni a lökhárítóra, ami hamar leszakad és 200km/h alatt érezhetetlen a hatása.

Na jó, egyhez azért ragaszkodtam: van benne toronymerevítő, mert tapasztalatom szerint ez sokat javít a kanyarodás dinamikáján, viszont hátránya nincsen.

 

 

Előzmény: BMWE90320d (12815)