SzaboCsabaBence Creative Commons License 2013.02.25 0 0 13167

Szia!

 

Az elsődleges kérdés, hogy mennyire határozzák meg a piszkos anyagiak a választásodat. Nem arra gondolok, hogy tökmindegy, hogy valami 50 vagy 500 EUR, de ha 20-30 EUR ide vagy oda nem érdekes, akkor azért sok választási lehetőséged van.

 

A hálókocsi - ha egyedül utazol - szerintem nem a legjobb választás, és még kevésbbé az a fekvőhelyes. Persze, ez attól függ, hogy személy szerint Neked mennyire jelent gondot, ha egy pár négyzetméteres "lyukban" vadidegenekkel vagy összezárva éjszaka (főleg úgy, hogy az utastársak egy része várhatóan nem is Budapesten, hanem Pozsonyban fog beszállni, amikor már "elhelyezkedtél"). Ha ez nem gond, akkor teljesen biztonságos az utazás, főleg hálókocsiban. Az egyágyas hálófülkét még akkor is pénzkidobás kifizetni, ha milliárdos vagy, az egyszerűen "rablás" (129 EUR a legolcsóbb ár).

 

Néhány tipp, ha mégis hálókocsival mennél, hogy egyedül utazóként is hogyan van kb. 99 % esélyed arra, hogy egyedül tudj utazni egy hálófülkében:

- nem csütörtök vagy péntek este utazol továbbá

- kétágyas és nem háromágyas fülkében kéred az elhelyezést (ez csak +10 EUR) valamint

- alsó ágyat kérsz.

 

A hétvégi napokon ugyanis nagyon zsúfolt lehet a vonat, akkor kb. esélytelen, hogy egyedül legyél egy fülkében. A kétszemélyes elhelyezés azért fontos, mert ha háromágyasba kérsz, akkor simán betesznek melléd egy másik egydül utazót vagy akár egy férfi-férfi vagy nő-nő párt (a hálókocsi nem koedukált, csak akkor utazhat egy fülkében férfi és nő is, ha az egész fülkét együtt foglalják, mert pl. egy párról van szó).

 

Viszont egyedül utazó utas egyrészt kevés van (egy pár pedig már nem fér be melléd, ha kétágyasba kéred a helyet), valamint az esetleges további egyedül utazó(k) jó eséllyel simán a háromágyasba kéri(k) a jegyüket (tehát szintén nem kerülhetnek melléd). Az alsó ágy kérése pedig azért fontos, mert aki célzott helyet akar, általában alsó ágyat kér, tehát ez szintén csökkenti az esélyét, hogy más legyen melletted (magyarul a felső ágyat nehezebben tudják kiadni, mint az alsót, így nagyobb az esély, hogy a felső szabadon marad).

 

A fekvőhelyes kocsit szerintem felejtsd el, de persze nyilván van, akinek erről más a véleménye (és az anyagiaktól is függ, de pl. a négyágyas fekvő 49 EUR-től indul, a 3 ágyas háló meg csak 59 EUR).

 

Ami a nappali vonatot illeti (ha nem számít minden egyes eurócent): csak és kizárólag első osztály. Nyilván eleve kényelmesebb, mint a másodosztály, másrészt a két nappali vonat másodosztályának telítettsége Berlin és Drezda között is elég nagy, a cseh és szlovák szakaszon (Pozsonyig) pedig sokszor 100 százalék körül van másodosztályon. Ezzel szemben első osztályon általában mindig sikerült úgy utaznom, hogy a fülkében senki nem volt rajtam kívül Berlin és Budapest között, vagy max. 1 ember egy rövidebb szakaszon.

 

Az első osztályú jegy a MÁV-Startnál, neten foglalva 65 EUR, és a háromnapos kötelező jegyelővétel figyelembevételével általában még az utolsó pillanatban is van ezen az áron jegy. A másodosztály egyébként 39 EUR, és kicsivel kevesebb esély van rá, hogy ezen az áron még pár nappal indulás előtt is van hely. A nappali vonatút első osztályon egy jó vastag könyvvel és/vagy laptoppal nemhogy kibírható, hanem élvezhető is.

Előzmény: Pet2 (13166)