Blazs_A4ABC Creative Commons License 2013.02.17 0 0 79382

Ha figyeled a fórumot, akkor tudod, hogy színesfémhulladék kategória az autóm :D

 

Amúgy az, hogy Te adott esetben nem látod meg, hogy hol, min tudtak spórolni a látszólag semmivel összefüggésben nem lévő menet design-nal, nem jelenti, hogy nincs ilyen ok. A mérnök úgy gondolkozik, hogy ami nem romlott el, azt nem 'javítja meg'. Oka volt a változtatásnak és valszeg olyan oka, amivel gyártó járt jobban. Pl. kifogásolod az oktatás minőségét. Lásd pl. az indiai és kínai 'gondolkodók' megjelenését az iparban. Szerinted miért ezeket a kutyaütőket veszik fel? Mert lehet, hogy képzetlenebb, de olcsóbb! És ez elég indok egy (indiai, kínai) managernek. Ha egy kókler mérnöki megoldás a garanciális időn túl okoz problémát, az a gyártónak már előny.

 

Ha valaki, hát én minden javíthatóra találok ki. Ha egyszer egy problémába belefutok pl. az autón, azt rendszerint úgy szoktam megjavítani, hogy utána fenntartható legyen az állapot (pl. miután a csomagtétajtót szétszedtema hátsó ablkatörlő/mosó miatt, többé nem került vissza a belső burkolat, ha valami történik hátul, akár az út szélén is hozzáférek).

 

Opel-emen is csináltam pár módosítást, amíg megvolt. Pl. gyári alakos csövet amikor megadta magát, síma üzemanyag álló csővel és réz könyökdarabokkal tettem alakossá, így ezzel a technikával bármelyik bárkácsáruház és autósbolt kínálata megoldja a jövő problémáit (pl. tarthatok egy hosszú csövet és pár könyököt, bilincset egy szatyorban, amiből akár az út szélén is vághatok másik alakos csövet). Amúgy Open-is cseréltem tankot, ugyanúgy mind össze volt rohad a mindennel, mint a Sierra-n. Az nem tervezési hiba, hogy akkoriban még 10 évre terveztek egy autót és nem ötre, de azt a legvadabb álmukban sem godolták, hogy valaki 20 év után még tankot akar benne cserélni hogy még tovább használja!!! XD

 

A francia autók legnagyobb baja, hogy a technológiai megoldások hívei, minden műszaki problémát művészi szintű elméleti háttérrel (pl. a DS-ben a pneu szintszab) , gyártástechnológiával akarnak megoldani. Ehhez még hozzájön a formatervező által megálmodott forma sérthetetlensége (-> műszaki érv nem állhat a kreativitás útjába) és máris készen vannak a hozzáférehetetlen helyekre beférni szükséges javíthatatlan alkatrészek, amikből egynek a hibája is mozgásképtelenné teszi az autót.

 

És mint mondtam, nem arról van szó, hogy a tervezőnek nem jut eszébe! Arról van szó, hogy a 45 éves tervező kitalálja és odajön a főnöke, aki egy 24 éves matematikus vagy kvantumfizikus doktor (akinek persze a disszertáción túl egy percet sem foglalkozott még a saját témájával sem) és LENYOMJA az állását, megélhetését féltő mérnökök torkán az akaratát.

Mert szte ezt olcsóbban is lehetne. Ezt hívják komponens optimatlizációnak és minden mérnök megtanulja, hogy a komponens optimalizás NEHEZÍTI a komonens rendszerbe történő integrációját! Minél spécibb az alkatrész, annál nehezebb beilleszteni!

 

Namost, amikor választani kell, hogy felképeli a 24 éves kis csírát, vagy holnap is bejön dolgozni és inkább épít valamit otthon, hogy kielégítse az alkotás iránti vágyát, szerinted a mérnök melyiket fogja választani?

 

A legtöbb mérnök Praktikant-ként kezdi a pályfutását (szakmai gyakorlat egy cégnél, ahol majd megírja aszakdolgozatát és talán mérnökként tovább foglalkoztatják, nálunk is ez a divat), ilyenkor rendszerint technikus lesz és módja lesz minden szerelői, műszerészi tevékenységet kipróbálni. Ezek után senki nem fog Neked önszántából berohadós csavarokat kitalálni!

 

Viszont a manager ilyesmit nem fog csinálni, így nem fogja fel, hogy miért rossz, amit csinál. Azonban számára nem léteznek problémák, csak ha az Excel-táblában pirosak a sorok, mert túl sokba kerül. Ő úgy áll hozzá, hogy ha nem akarsz berohadós csavart tervezni, nem kötelező ott dolgozni. És ezek a managerek mindig felfelé buknak, vagyis nem fog javulni a helyzet.

 

Ezek alapján vagy megérted, hogy a tervezés NEM csak tervezési szempontok alapján történik, vagy nem.

 

Nem a mérnök hibája. A vevőé (akire a managerek hivatkoznak, amikor alacsony árakat és nem magas ár/érték arányt követelnek gyártáskor). A vevő a király. Azt kapta, amit kért.

 

Üdv

 

Balázs

Előzmény: cs!rke (79379)