pinguru Creative Commons License 2013.02.07 0 0 31127

Bakker nem mentek át a képek, mégegyszer, csakazértis :)

Sziasztok

Folytatom a teleregényt.

Nekem nincs műhelyem, udvaron kell szereljek, hóban, esőben, a körülményeket ne nézzétek, nyílván egy tuttin felszerelt, kifűtött (télen) műhelyben minőségibb munkát lehet végezni, de nekem ez jutott. A megoldásaim sem mindig kiforrottak, amatőr vagyok, de lelkes :)

Ma nekiestem a vasnak, elsőként a hátsó törött féltengelyt kelett kiszednem, ami nem volt egyszerű, mert beszorult a difibe, így a túloldalról próbáltam kitolni, különböző eszközökkel, végül egy menetesszárból készítettem egy tengely kiütő adaptert.

Ez a módszer működött, kellett még egy hosszú vékony drót, amivel egy darabig ki tudom tólni a tengelyt.

Végül a frissen beszerzett, illetve apukámtól ajándékba kapott LED-es mágnesen kiszedővel kihúztam volna a tengelyt, ha nem lett volna a végén egy szűkítés, a féktárcsa alatti résznél megakadt. Próbáltam mindenfajta eszközöket találni a kihúzáshoz, de nem sikerült.

Gyorsan felhívtam Kompit, ő azt tanácsolta, hogy vegyem le a féktárcsát és az alatta lévő idomot, utána hozzáférek (nagy csavart biztosító lemezalátét visszahajlítása -> nagy csavar leszedése -> másik alátét leszedése -> még egy csavar kivarázsolása -> a féktárcsa leszedése -> a tárcsát tartó idom leszerelése, néhány 17-es csavar leoperálása ) és tényleg.

A törött féltengely maradványt kiszedtem, a törés tökéletes, az autóiparban a dugattyúk tengely csatlakozásánál használnak ilyen megoldást, kiöntik az anyagot, megmunkálják, majd eltörik. Ezután tökéletesen fognak illeszkedni.

Hozzárögzítettem a tengelyvéget (?) a hídhoz.

Föltettem a tárcsát is, elötte letisztogattam a csapágyakat és bekentem molibdénes zsírral, biztos ami biztos.