manhattani Creative Commons License 2013.01.27 0 0 49482

a szerkocsis mozdonyok oldalára miért nem szereltek ugyanúgy (pót)víztartályt,mint a szertartályos gépekre?

 

Nem értek a gőzmozdonyhoz tervezés szinten, de azt gondolom, hogy a nagyobb átmérőjű kazánú szerkocsis mozdony kazánja mellé a mozdonyszerkesztési szelvény határain belül maradva nem férne számottevő befogadóképességű víztartály.

 

Amellett, azt gondolom, nagyon nincs is szükség rá, hiszen pl. egy Budapest-miskolci expresszen egy szerkocsinyi víz elég volt az egész útra. Egy több helyen megálló vonat pedig a megállás alatt megvehette a vizet is.

 

A nagy-britanniai keleti parti (London-Edinburgh) expresszeknek nem volt elég egy szerkocsinyi víz a megállás nélküli útra, ott egy időben két szerkocsit vitt a mozdony. Annál is inkább, mert a szerkocsi közepén folyosó volt, út közben azon cseréltek személyzetet, mert a teljes út hosszú lett volna egy mozdonyszemélyzetnek, a folyosó meg csökkentette a vízkapacitást.

Előzmény: M62-238 (49480)