Madrone Creative Commons License 2013.01.24 0 0 49294

Kedves Akór!

 

Csatlakozni szeretnék Smnks-hez engem is nagyon érdekelne a 150-es vonal múltja, mert a kedvenc fővonalam a 140-es mellett!

 

2011 november elején nagyon kellemes meleg idő volt és én ekkor beutaztam a vonalat Erzsébet és Kelebia között és végigfotóztam az állomásépületeket. Ezen a vonalon hihetetlenül sok régi állomás épület megmaradt szerencsés módon, ami szerintem eléggé különleges. (Azért a 140-esen is van jó pár).

 

OFF: A 150-esben még az is jó, hogy az Alföld egyik természeti értékekben leggazdagabb részén megy keresztül, a Kiskunsági Nemzeti Park területein.

 

Még azt szeretném tisztelettel kérni, hogy a Kecskemét környéki gőzös üzemről is mesélj valamit. Pl.: milyen típusok jártak, hova, meddig, mikor ért véget a gőzös üzem, 70-80-as években melyik 424-esek voltak ott, mikor és melyik volt az utolsó 424-es gép, mikor vitték el a selejtezett gépeket, meddig lehetett leállított gépet látni ott ? stb... 

1990 őszén már semmi nyoma nem volt a gőzüzemnek, csak a vízház, meg a vízdaruk, legfeljebb néhány szénkupac. A fűtőházban és előtte dízelek álltak.

A vidéki városok közül Kecskemét a legkedvesebb számomra, sok időt töltöttem ott.

Előre is köszönöm!

Előzmény: smnks (49276)