"számomra nem áll össze, hogy feleannyi üzemanyag elégetésével összességében többet ártok a környezetnek"
Pedig leírtam... szénerőmű több tízezer tonnás CO/CO2 kibocsátása vs. atomerőművek pár kilós kimerített uránium 'termése'... Melyik a nagyobb gond?
"A benzinesek meg már 1000 km-nél kopp fekete kormosak."
Igen, találós kérdés, hogy ha nem a kipuffogódban van a korom, akkor most épppen hol van... ? Ha azt hiszed, sehol, gondol újra...
Benzinnek amúgy minimális a korom kibocsátása, mivel ritkán dolgozik 1-esnél nagyobb lambdával terhelésen, mivel azt nem lehet katalitikus reakció keretén belül kezelni. A DPF kisebb szemcseméretet tol ki magából, ezért nincs látható fekete nyoma... Adott gramm korom felülete viszont kis szemcseméretnél nagyobb, így adott mennyiség több levegőt szennyez be. A koromkibocsátást opaciméterrel mérik (szó szerint 'átlátszatlanság-mérő'), tippelj, mennyit lát egy adott szemcseméret alatt -> semmit. Az, hogy ebből egyesek levonták, hogy amit nem látnak, az nincs is ott... Remélem sikerül ezekett az embereket túlélni.
És mint írtam, a DPF-ek működőképessége nem km, hanem idő alapon számít (ha jobban belegondolsz, rájössz, hogy pont engem igazoltál -> egy pár éves autóban jellemzően autópályán kerül bele ennyi km, ahol kevesebb regeneráció történik)... Mivel a DPF-es autók nemrég tejedtek el, így még mindig nem telt el az az 5-7 év, amiről írtam... Amint elromlanak, a csúcsig húzott nyomású CR motorok rosszabbak lesznek, mint egy EURO-1 Ikarus busz... :S
Amúgy meg most nem szívesen mennék bele DPF-es vitába, mert egyikünk nem vett részt ilyen jellegű fejlesztési projektben...
"Ha ez valakinek probléma, az tényleg ne vegyen dízelt."
Volt itt már téma a fórumon, vissza tudod olvasni, mik a reakciók, amikor kiderül, hogy csak ki kéne menni a pályára pár km-t tolni.
Amúgy meg nem a dízel haláláról beszéltem, hanem a mi halálunkról... De mint írtam, ez mindenkinek a saját lelkiismereti problémája. Leírtam, amit erről tudni kell, innentől az ismeretek hiánya nem mentség.
Üdv
Balázs