a szerencsésebbik világfélben mégis az első áramszedőt kell használni... Akkor miért?
Azt a sérülékeny árunál (jármű, vagy kombi, vagy előfogat) kell. A benzinvonat hátsóval megy.
Ha párolog a kerozin (petróleum), azt szerintem a súrlódástól fölmelegedett vas meg tudja gyújtani
Akkor egy fékezés, és vége a dalnak. De nem párolog, szerencsére. Mert egy százról megállás sokszor akkora hőt fejleszt a veszélyes áru közelében, mint bármiféle lepattanó szikra (nem mellesleg 16, vagy 32 darab rágyújtani is elég meleg féktuskó hőkapacitása sokszorosa az áramszedőpalettákénak).
Ja, és a tuskó is szikárzik, bár voltak halvány próbálkozások ilyen sárvédő szerű lemezzel, de kimúltak.
De a benzinkutaknál szigorúan tilos a dohányzás.
Ja, mert ott jöhet némi bezingőz, hisz csobogtatjuk a lét, nyitott útvonalon át (látni is a délibábszerű jelenséget messziről a tankolópisztoly felett). Ugyanez egyébként egy ToDo-s tankolásnál már nincs, dekkel a pofámban szoktam szerelni ezerpárszáz liter Go-t a masinákba. Ja, a kutastól néztem el, amí volt olyan (nem, nem felrobbant, hanem automata kutas lett helyette).
De egyébként ott is csak azért tilos, amiért a buszokon, a borsodi kiskocsmákban, vagy a szélfútta kötegyáni peronon. Mert csak.