nazareth Creative Commons License 2012.12.03 0 0 1271

Ja, és ami még hab a tortán, hogy bevezették az irány-előjelzést.

 

Eddig ugyebár ha kitérőben álló váltókon át akartak útirányt jelezni, akkor némileg logikátlanul az előjelzésekkel vörösre "hazudtak" előjelzést, a főjelzővel meg irányjelzést adtak.

 

Aztán bevezették a nagysebességű kitérőket, amikre a sárga jelzés túl durva lett volna, ezért a sárga előjelző mellé raktak egy zöldet, jelezvén, hogy az a sárga tulajdonképpen nem olyan sárga, ami megálljt jelez.

 

Aztán rájöttek, hogy a vezér már nem tud megállni, ha rájön, hogy véletlenül nem megfelelő vágányutat állítottak neki, ezért '96-ban még a megbuherált előjelző elé valahova raktak egy fehér nyilat (Preliminary Route Indicator), hogy jelezzék a kitérőbe állított vágányutat. Annak ellenére, hogy minderre '78 óta volt villogó sárgájuk is...

 

Aztán belezavarodtak, és kitalálták, hogy a Z-SS-S-V szekvencia kizárólag a Megállj! előjelzése legyen, az irányokat pedig kizárólag nyilakkal (Junction Warning Indicator), illetve azok előjelzésével (Preliminary Junction Warning Indicator) jelezzék. Ez - tudomásom szerint - még nem működik.

 

Pofonegyszerű.

 

Áááááh!

Előzmény: SÜNÖCSKe (1270)