gépi Creative Commons License 2012.11.29 0 0 81645

Sziasztok!

 

Előzetesen csak annyit hogy nem vagyok autószerelő, csak megpróbálok segíteni magamon.

Peugeot 307 1.4 16V 2004-es modellem van, újonnan vettem anno, most 120 ekm van benne. Túl vagyok már indexkapcsoló javításon, néhány antipollution fault hibaüzeneten stb…

A 120-as nagyszerviz után megbolondult az autó. Szétrohadt a kipufogóban a rezgéscsillapító tag, el kezdett folyni az olaj valahonnan a vízpumpa oldalán, hangos lett a szervokormány motorja (mint kiderült minimum alatt volt az olajszint), de a legnagyobb baj nem ez.

Rapszodikusan megjelenik először a Braking fault, majd az ABS fault hibaüzenet, STOP felirat, plusz a fék hibajelző lámpa világít, kilométeróra nem mutat, és visszavesz a motorteljesítményből. Gyújtás elvétel, majd visszaadás után a hiba megszűnik.

 Az ABS érzékelők meg lettek pucolva, de hiába. A motordiagnosztika nem tud hibakódot kiolvasni, mert az ABS modullal kommunikációs hibát ír. A diagnosztikai csatlakozót végigmérve a testek jók, a BSI szálon 0 V, az ABS szálon a mérés kezdetekor  ~6.3-6.5 V van, ami a mérés ideje alatt folyamatosan csökken. Levett akkusaru mellet a BSI szálon mért ellenállás 45kOhm, az ABS szálon ~50kOhm-ról indul és lassan nő.

Ezeket egy youtubos video alapján mértem meg, mert az egyik szerelő a kommunikációs hiba miatt végigtapogatta a diag. csatlakozót, és azt mondta, hogy jel van, egy másik a szerelő ez alapján azt mondta, előfordulhat, hogy testelési hiba van. Az icipici probléma az, hogy nem tudom, mik lennének a helyes értékek.

A következő lépés az ABS vezérlő, illetve esetleg a szervokormány motor vizsgálata lenne (diagnosztikai csatlakozó ugyanazon lábára van kötve, mint az ABS, esetleg a majdnem szárazon futásnak köze lehet az egészhez?), de hátha valkainek van esetleg tapasztalata a kérdésben.