Blazs_A4ABC Creative Commons License 2012.11.24 0 0 77126

"nézegetem,de a dizelek jobban fel szereletek"

 

Ezen pontosan mit értesz? Legtöbbször nem teljes a lista. Pl. sokan nem fogják bejelölni egy hírdetésben, hogy az autójukban van ABS, szervókormány.

 

Nyilván, benzinesből kisebb a kínálat, mert ezeknek az autóknak a 90%-a behzott autó. Odakint egy ilyen autó a maga idejében sem volt überluxus, hanem hétköznapi emberek közepes autója. És mivel nekik is a kis fogyasztás, meg az olcsó üzemanyag számít, így borítékolni lehet a dízelmotort.

 

Az extrák nagy része megy utólag is, inkább a jobb állapotot venném gyengébb felszereltségggel és utólag extráznám.

 

Szervízkönyvet csak akkor keress, ha nekiállsz kinyomozni az autó múltját. Egy üres szervízköny pár dollár az ebay-en, egy ismerős márkakereskedő/szervíz okosba' végigpecsételi, majd mehet egy kis kávéba, összegyűrni, hogy hitelesen avíttas legyen ;D. Az sem mond sokat egy 10+ éves verdáról, hogy amíg le nem járt a gari, hova vitték szervízelni (meg ugye kérdés, melyik két pecsét között tett meg esetleg pár száz méter a tetején, oldalán az autó, mielőtt a második életét megkezdte egy svájci agysebészházaspár nézegetősautójaként XD).

 

Azon is gondolkozz el, hogy miért van kevesebb és több eladó példány. Miért van kevés kézis benzines audi... esetleg azért, mert akinek van, nincs oka megválni tőle? :)

 

A városban is el lehet viselni a fogyit, ekkora motorral, ha napi 20-30 km belemegy és haladós az útvonalad, éves átlagban 10 körül el lehet járkálni.

 

Mennyit is szánsz egy ilyen autóra, ha szabad tudni? Ha megveszed, úgyis a minimum a kisrutin (vezérmű szett+vízpumpa, ékszíj, olajcsere), az közelít a hatszámjegyhez. Multilink futóműben a karok sokba vannak és előbb-utóbb cserélni kell. Ha az eladó azt mondja, hogy csak be kell állítani a futóművet semmi komoly, máris számolhatsz 80-120 ezret karokra (attól függ, hány cserés, min. 2-2 db felsőnél kezdődik, min. 60e + munkadíj). Ha azt mondja, hogy csak fel kell tölteni a klímát, mert régóta áll és elillant a gáz, akkor biztos lehetsz benne, hogy komplex klíma probléma van, jó esetben ideig óráig jó, rossz esetben sose támasztod fel még átmenetileg sem (kompresszor hatszámjegyű, digitklíma panel bontva 20-30 ezer, a többi apránként fog végül sokba kerülni). S-line-os kormány egy nem túl extrás autóban -> légzsák nincs már benne egy darab se. Ha találsz olyat, ami nem felejtős, akkor is legyen 500 ezred, amit nem sajnálsz az autóra. Előbb-utóbb el fog fogyni.

 

Ha találsz olyan állapotot, amit érdemes azon a szinten tartani, amin vetted, akkor is számolj vele, hogy ablakon kidobott pénz, amit rászánsz. Csak Te fogod értékelni, ha eladod, a bontószökevényekkel fut majd egy árban, a vevő valamivel a fele alatti árral fog gondolni, mint amin meghírdeted.