Akkor nincs valami ellentmondás, hogy a kínai exportból viszamaradt mozdonyok egyikét-másikát sejted az M424,5003-5004 mögött?
Én erre gyanakodtam, de konkrétumot nem irtam
Esetleg nem lehet, hogy eredetileg a MÁV-nak szánták? Megkapták a 424,5003-5004 számokat, majd összetörték, visszavitték a gyárba, jött a kínai rendelés, és mivel elsőbbséget élvezett az, így aztán ők kapták volna meg. Mivel mégsem vitte el a kínai a 18 mozdonyt, így új pályaszámokat kaptak. Esetleg - a gyári számokból ítélve - a 13-as lett a kínai expotrból visszamaradt (ex 424,5003) M44,001, és a csehekhez került a 14-es gysz. (ex 424,5004) T455.001. (Feltételezésem a Süveges-féle könyv adatain alapulnak - gyári számok, szállítási év.) A gyári táblák az első sorozatú M44-es mozdonyokon voltak - a fényképek tanúságai szerint.
Kizárható ez az elmélet, vagy elképzelhető (valószínű)?
Nem tudom, a továbbiakban nem lottozok (elmélkedést pedig meguntam)
Ha igaz amit irsz, akkor hogyan kerültek a MOL-hoz olyan papirok olyan mozdonyokról, (amelyekről Bárdos Imre ír) amelyek állitásod szerint sosem voltak ezek szeint ott.
Innentől befejeztem a témát,