Karesz!
Bárdos Imre azt írta, hogy
"A balesetet szenvedett mozdonyt (M424,5003) 1956. szeptember 30-ig - talán a dátum segíthet valamiben - kellett volna leszállítania a gyárnak, de ez csak 1957 januárjában sikerült. Ekkor össze is törték, így a tervezett átadási próbasorozat és a műszakrendőri próba is eltolódott."
Te azt írtad:
"A cseheknek 1957-ben 5 db-os DVM2 rendelése volt ezt a gyár 1957 utolső negyed évében teljesitette"
továbbá:
"A gyár a 18 db mozdony 1957 utolsó negyedévében átadásra kész volt, amelyből csak 3-at vett át a kinai 57.11.16-án egyet, míg a másik kettőt 1957.11.20-án"
Akkor nincs valami ellentmondás, hogy a kínai exportból viszamaradt mozdonyok egyikét-másikát sejted az M424,5003-5004 mögött?
Esetleg nem lehet, hogy eredetileg a MÁV-nak szánták? Megkapták a 424,5003-5004 számokat, majd összetörték, visszavitték a gyárba, jött a kínai rendelés, és mivel elsőbbséget élvezett az, így aztán ők kapták volna meg. Mivel mégsem vitte el a kínai a 18 mozdonyt, így új pályaszámokat kaptak. Esetleg - a gyári számokból ítélve - a 13-as lett a kínai expotrból visszamaradt (ex 424,5003) M44,001, és a csehekhez került a 14-es gysz. (ex 424,5004) T455.001. (Feltételezésem a Süveges-féle könyv adatain alapulnak - gyári számok, szállítási év.) A gyári táblák az első sorozatú M44-es mozdonyokon voltak - a fényképek tanúságai szerint.
Kizárható ez az elmélet, vagy elképzelhető (valószínű)?