Racilaci Creative Commons License 2012.11.19 0 0 154

Igen, ez a kereskedelmi tévékben nem lehet választási kampány című játék a lehető legostobább lépések egyike. Mert hát mit is érnek el vele? Oké, hogy a cimbik kapják az összes erre költhető pénzt, de minden mást elveszítenek - a tőkések támogatását, a valódi tömegbefolyás lehetőségét, s végső soron a választást is.

Egyfelől ugye közhely, hogy ma már egy mém jobban hat, mint egy plakát, de hát ezt most hagyjuk.

Maradjunk a ker. tévéknél: ha kapna egy szeletkét a választási tortából mondjuk az RTL, akkor kussolna folyamatosan. Megalkuvó maradna, mert a bevételt figyelné. Ezzel a hülye szabállyal viszont nincs mit vesztenie. Sőt kifejezetten érdekelt lesz abban, hogy ezek húzzanak a francba minél hamarabb. És nagyon szépen ki lehet bárkivel cseszni, csak egy picit kell megvágni egy mondatot, csak egy picit kell lejjebb/ feljebb állítani a kamerát és máris kriplinek lehet beállítani valakit, míg a másikat lehet egy picit heroizálni. És ha ezeket a trükköket finoman* alkalmazzák, akkor a népnek nem is nagyon tűnik fel - épp annyira csak, hogy úgy érezze, az ő véleményét közvetíti a tévé. És akkor más dolga sincs, csak épp a Barátok Közt közötti szünetet 2-3 hétig nem reklámmal, hanem Híradóval kezdeni...

 

 

* A trükkök finomságáról: nagyon szépre sikerült a "civil összefogás" buszos reklámja Gyurcsányról és Bajnairól. Ez megint csak arra jó, hogy az elkötelezettek erősebben húzzák be a papírra az ikszet. A többieket a támadás direktsége, durvasága taszítani fogja. És mivel még korai is az egész, így végképp semmi értelme. És mivel Bajnai nem fogja felvenni a kesztyűt, hát bizony nagyon izzadságszagú erőlködés marad belőle. Nem baj, legalább a BKV jut egy kis plusz bevételhez. Legalábbis, reméljük...

Előzmény: Kolléga Úr (151)