remotszergej Creative Commons License 2012.11.11 0 0 4770

Köszi az infót!

 

 A Mk 45-ösök a Bodrogközi és Hegyközi kisvasutak felszántása után a Nyírvidéki kisvasúton is megfordultak tekintélyes szerelvények élén, aztán kerültek át Hűvösvölgybe. Rétközben elsősorban mezőgazdasági terméket szállítottak, no meg itt is jelentős volt a személyforgalom, amíg nem rohadt szét teljesen a pálya. Aztán a dombrádi kis járműkiállítást is szétverték szó szerint. Tervek szerint a dombrádi vonalat meghosszabbították volna egészen Kisvárdáig, két nagyvasúti csatlakozást teremtve ezzel.

Kár ezekért a kisvasutakért, jól felfűzték a kisebb településeket és könnyen elérhetők voltak, mivel a falvak közepén vezetett át a pálya. 60-as pályával és központi fűtésű kocsikkal, vagy motorkocsikkal nagyon hasznos tömegközlekedési eszközök lehetnének most is és fellendíthetnék a  térség idegenforgalmát is. 

Előzmény: SpóraMax (4753)