V.I.S Major Creative Commons License 2012.11.07 0 0 63472

Üdv Mindenkinek!

    Az elmúlt 1-2 évtized a MB és a Fiat szempontjából is igen komplikált. Eközben mindkettő kapcsolatba került a Chryslerrel. Mindkét cégnek voltak óriási melléfogásai. 

A MB ugye nem tudott nagy luxusmárkát venni, így hát újrateremtett majd végleg kihalásra ítélt egyet (Maybach), a minik között csúnyát bukott a smarttal, míg a Chryslerrel nem sikerült globális piacra szánt autókat terveznie s a minivanjeit (pl. Voyager) is hiába áhította. Állítólag nem volt ugyan bukta a közösködés, de 2007-ben mégis szétváltak. A MB lassan a nagy német prémiumhármas legkisebbje. Az oooo mögött ott a temérdek befektethető Piech-féle pénz, a bajor márka a briteknél jól vásárolt a Btly-vel és a mi-ni-vel, a MB meg jó, hogy még tudja tartani a lépést velük. A Fiat hiányosságairól szóltatok alább is pl.motorpaletta,  a RWD platform és a SUV-ok hiánya is ide tartozik. Saját léptékükhöz viszonyítva ők itt buktak a MB-hez hasonlót. De sajnos a történet nem mentes a személyes érzelmektől sem, márnint ami Sergio M-et illeti. Neki ugyanis presztizskérdés lett az Alfa, mint eddigi Chrysleres fúzióval kapcsolatos döntéseinek mértéke. Amellett, hogy ellenállt a Piech-féle birodalom támadásainak s nem adta el a márkát, meg is kellene mutatnia h képes prémium márkává fejleszteni...

    Szerintem valahol itt akad össze a két régi rivális Lancia és AR bajsza. Régen amíg versenytársak voltak jót tett mindkettejüknek a versengés (főleg a zártabb korabeli olasz piacon), de már jó ideje nem arra futnak amerre akarnak, hanem amerre diktálja a Fiat és most Sergio M. Jelen állás szerint viszont létezik a Lancia-Chrysler összevont márka, és az Alfa Romeo, előbbi akár teljesnek is tekinthető modellpalettával, utóbbi mindössze kettő modellel! A Delta és a Bravo gyártása jövőre megszűnik, a Giulietta későbbi belépő s még marad is a gyártásban. Előbbi kettőt a Crysler 100 fogja váltani a hírek szerint, utóbbinak meg jól jönne több változat ( 3-5 ajtós és sedan?).

    Nagy hiba volt a Lancia-Chryslertől nem szétválasztani a márkaarculatot, de a tipusváltáshoz már közös, új, (s ami a MB-nek nem sikerült) globálisan eladható márkaarculatot kell s állítólag fognak is kialakítani Lorenzo Ramaciotti által. A Maserati Levante SUV is az ő tervezése a Jeeppel közösen fejlesztve. Bizzunk benne, h jó munkát végez! A C300 egyébként a Lancia Thema trimmel (Luxury series) emeli saját s az európai márka presztizsét is, bezsebelve egy interior design díjat is. De tény, hogy a Lancia a közeljövőben biztosan nem fog Itáliában gyártani autót, az Alfa viszont vajon milyen pénzből fogja elkezdeni a beígért modelleket fejleszteni és gyártani? Ezt a zajló Fiat- olasz kormány tárgyalások is erősen befolyásolni fogják, kérdés h mikor jutnak dűlőre... Az Alfát a tengeren túlon viszont a Dodge-al igyekeznek szorosabb kapcsolatba hozni, ld. Dart (szlogen: Alfa Romeo DNS - Dodge szenvedély és dizájn). Persze nekünk az Alfa ezt így egyben, önmagában is jelenti :)

Utólag kérek elnézést a márkanevek rövidítéseiért, csak az offolást igyekeztem vele minimalizálni.

További szép estét!