OKdoki Creative Commons License 2012.11.04 0 0 17

Két friss fogyasztási adat, Polo 1.4 85 LE DSG. Budapest mértani középpontjának közeléből az M5 KIKA-hoz, majd tovább az M1-7 KIKA, az M0-án, visszafelé a Lágymányosi Hídon a kiindulási állomásra. Mindez pénteken 11-től 14-ig.  Bő 40 kilométer 4.8 l/100km.

Indulás haza a Csórbatótól, a Magas-Tátrából. Október végén, -5 fok, kb. 15 centi hó, utak kőzúzalékkal felszórva, ahogy szokták. Svítnél a D1-re, majd Hybe-nél a 18-as, 72-es (Alacsony-Tátra, végig -3-+2 Celsius, néha havas), 529-es Breznó, 526-os, E58 (50-es, lényegében a hegyek vége) Losonc, 71-es Fülek, Salgótarján, Hatvan M3, Gödöllő M31, M0, 4-es, Budapest közepe (6 fok Celsius), 314 kilométer, négy és fél óra, két rövidke megállással. Mindvégig mögöttem, maximum 2-300 méterrel lemaradva, de tartva a tempót.  Autópályán általában 120, hogy könnyebb legyen utolérni, a többi helyen a megengedett vagy az értelmes (itt elsősorban a szerpentines területekre gondolok, aki ismeri, az tudja). A Lagunám 5.4 l/100 km, amivel elégedett vagyok. A Polo 5.0 l/100 km. Igaz, a Poloban egy felnőtt és egy gyerek, teli csomagtartó, a Laguna 1.9 dCi (120 LE) dízelben három felnőtt egy gyerek, teli csomagtartó, ami ez esetben nagyobb súly. Ez azért nagyszerű! A DSG minden pillanatot, amikor nem volt szükség nyomatékra, kihasznált. A legkisebb motorféket is azonnal, vagy a legnagyobb fokozatot, rögtön abban a pillanatban, ahogy megütött egy olyan szintet, amikor már használható. A lehető legkisebb fogyasztásért, a lehető legkevesebb plusz energiákat hozzáadva a rendszer működéséhez, az adott sebességre és gázpedál állásra tekintettel.