Törölt nick Creative Commons License 2012.10.29 0 0 63362

Szerintem jelenleg már kórosan eltorzultak az autópiaci trendek. Az a gond, hogy ma már nem csak a nagy fogyasztású autók nem mennek, de a kicsik sem igazán. Ennek nyilván az egyik oka a válság és a pénztelenség, de a másik pedig az lehet szerintem, hogy irdatlan mennyiségben ömlenek most be az országba a nyugatiak levetett és itthon helyrepofozott roncsai. Sok embert találta meg most az új autók piacának hanyatlása miatt keletketett piaci rést. Szerintem ha nem lenne szakmai leliismeretetek és hivatástudatotok, akkor a kiemelkedő autóvillamossági tudásotokkal sokkal több pénzt kereshetnétek akár ti is elektronikai hibás -tudatosan kiválasztott- autók fillérekért történő megvásárlásával és helyrepofozásával, mint a jelenlegi vevőkör által :))..

Három éve még 100ezer alatt csak porrá rohadt Lancia Y10-est lehetett kapni, a jobb állapotúak 200 környékén mentek - ráadásul pörögtek is a használtauto.hu-n. A kis fogyasztású autókat jellemzően könnyen el lehetett adni márkától függetlenül. Ma viszont ott tartunk, hogy jó ha 100-150 ezret kapnék az autómért - ami inkább 300-ban van már nekem. Eközben tele van Nyugat-Európa csupán 1000EUR környén árult Smartokkal, VW Lupokkal stb.. Ráadásul mostanság boldog-boldogtalan veszi pl a 800EUR-tól kezdődő Ford Galaxykat,VW Sharanokat és Alhambrakat - persze 1.9 TDI-ben főleg. Ha jól rémlik, akkor pl a Galaxy abszurd módon jelenleg benne van a "top 20"-ban is a Magyarországon tavaly forgalomba helyezett autók listáján.

Kappára jó példa a fórumon korábban többször említett "Alfaüléses Peti" barátom esete. Három éve a segítségemmel vette az autóját 550ezerért (2.4 20V). Apróbb elektromos hibái voltak, de azokat a segítségemmel orvosoltuk a vásárlás után és eljárt vele 40-50e Km-t azóta. Sokáig nem is volt gondja vele, de tavaly leszakadt az egyik hátsó gátlóján a szétrohadt rugó tartó gallér a lengéscsillapítón. Aztán kiderült, hogy a rugó is kukás.  A Sziváknál csináltatott új rugót, és kapott két vadiúj Monroe hátsó lengéscsillapítót több ,mint 100e Ft értékben. Azon kívül semmi baja nem volt (mondjuk esztétikailag sosem volt egy etalon) és semmit nem költött rá. Viszont nem is kötődött hozzá túlságosan. Így elvileg egy hónapon belül eladó lesz, mert jól fizető állása van és szalonból vesz helyette újonnan autót. Azt mondta, hogy ő már elégedett, ha kap érte 150-200e Ft-ot, mert ha lebontjuk az értékvesztést az évekre, akkor abszolut jó választás volt neki a Kappa. Szerette, jó volt, meg volt, ennyi volt. Nem bánta meg, hogy Kappája volt, de egyszer mindennek vége van és ezt most látja elérkezettnek..

Nekem az a véleményem, hogy jelenleg Kappát venni és fenntartani nagyon emberfüggő dolog. Alapvetően nagyon alulértékelt típus a használati értékéhez képest. Szerintem a fogyasztása sem olyan vészes a teljesítményéhez/méretéhez képest. A mérleg másik oldalán viszont ott van az a bizonytalanság, hogy vajon mikor romlik el valami megint. Szerintem visszagondolva a tapasztalatokra ritka eset, hogy egy Kappát tréleren lát az ember. Azonban nagyon emberfüggő, hogy ki mennyire tudja tolerálni a korából fakadóan rendszeresen előjövő kisebb nagyobb hibáit. Ezek nagyja elektronikai jellegű, de én a saját Kappámból és az elbontott Kappából kiindulva azt látom, hogy hamarosan a korrozió által okozott károk is meg fognak jelenni a napi szinten használt autóknál.

Előzmény: BmS1 (63355)