granturismo Creative Commons License 2012.10.24 0 0 63286

Az eladója a pilisjászfalui autóbontó. Gondolom bontásra adták le, de még megpróbálnak keresni rajta. Vajon mennyiért vették be??

 

Sajnos tény, hogy ezekkel több és komolyabb probléma van mint egy szívómotorral szerelt darabbal. Általában nem apácák vettek/ használtak ilyan autót és ha közben a karbantartás elmaradt - miközben jóval kényesebbek az olajra a karbantartásra a használati körülményekre - sajnos szinte törvényszerű a meghibásodás. Ha otthon tudsz bütykölni szerencsés csillagzatnál akár meg is érheti, de ez így kb. a lottoval van azonos szinten. Sajnos gyakori, hogy a javítás nem áll meg magának a turbonak a felújításával, cseréjével ami normális munka esetén már egy komoly többszázezres tétel hanem az olajszivattyúnál és a motorblokk csapágyazásában is lehet hiba.

 

Nem árt a végére járni, hogy mi okozhatta a turbo meghibásodását. Kérdés egy kereskedésben ezt hogyan lehet megtenni. Sajnos gyakori, hogy a karbantartás hiánya az ok. Tudni kell, hogy ez a maga korában egy erősen kihegyeztett motornak számított az adott alapblokk mechanikai lehetőségeinek határait feszegetve. Azt kell mondani, hogy egy ilyen kifeszített motor esetében a motorfelújítást követően a legritkább esetben hozza az eredeti képességeit. Sajnos a végén akár komplett motorblokk cseréje is szóba jöhet. Azt nyugodtan ki merem jelenteni, hogy ebből a blokkból mára NEM lehet normális állapotú bontott darabot szerezni.

 

Szóval az általános Kappa szöveg itt hatványoszottan érvényes: Ennek az autónak nem a megvétele a komoly beruházás.

 

Ha mégis a megvétel mellett döntesz:

 

Amit én tennék ha még fiatal és bohó lennék:-)) Először meghallgatnám a motort, hogy milyen a hangja. Feltétlen vinnék egy olajnyomásmérőt (vagy 1db szerelőt) és mérné(n)k egyet, ha az rendben van az már egy apró jó jel. Aztán ugye meg kéne vizsgálni magát az autót is, mert 1000-és egy egyéb hiba/gond is lehet pld, hogy rommá volt törve.

Mondjuk az eladó nem épp egy nyájas ember arra készülj fel.