c L d Creative Commons License 2012.10.05 0 0 25995

Ez egy örök és parttalan vita itt és más fórumokon egyaránt. Mondjuk arra kíváncsi lennék, hogy a véleményt alkotók körében ki birtokolt és hajtott már dízel és benzines E60-ast egyaránt?

Nekem volt egy 2006-os 525d-m, jelenleg pedig egy 2007-es 530i-m van, ami már az N53B30-O0 motorral szerelt.

 

A dízelt egy évig hajtottam, igazolt! 130.000 Km-nél ültem bele, s több mint egy éve el is adtam, akkor volt benne 147.000 Km. Ez idő alatt le kellett cserélnem a szívósort, az izzító gyertyákat. Ezeken felül persze olajat is cseréltem, a váltóban is. Illetve a féktárcsákat és a betéteket is ki kellett cserélnem.

Mivel abban az időben még nem fórumoztam itt aktívan, nem ismertem atiTDI-t, ezért az alkatrészeket is horror áron kaptam meg, igy ez egy kisebb vagyonba került egy év alatt. Megmondom őszintén nem is szerettem az autót, igy, amikor már teljesen „kész” lett, eladtam. A tulajjal a mai napig kapcsolatban vagyok. Nagyobb összeget nem költött rá ez idáig, viszont a múlt héten panaszkodva hívott fel. A kocsi fogyasztása az egekben – nálam is 9 volt az átlag 50% város 50% országút mellett – 13,5 liter az átlaga…. Ezeken felül ismét szórja az olajat a szívósor mellett. 1 éves, gyári alkatrész!! Nem igazán tudtam neki mit mondani a telefonban azon kívül, hogy sajnálom.

 

Az 530i-m viszont nagy kedvenc. Igaz, a nyár végén meghirdettem az autót, de a párommal mégis úgy döntöttünk, hogy megtartjuk, nagy részben emocionális okok miatt. Gyermekáldás miatt gondolkoztunk az eladásában egyébként…

Szóval remek autó, a motor is pazar és abszolút elfogadhatóan fogyaszt, persze ez nem mindig szempont részemről. Több mint egy éve vettem, magyarországi, kevés futott km, igen gazdag felszereltség, korrekt és ellenőrzött előélettel. Nyár elejéig nem is volt vele semmi, de semmi probléma. Aztán fura, ciripelő hangra lettem figyelmes a motortér felől, majd egy nap múlva eszméletlen módon elkezdett rángatni az autó, de csak alapjáraton, motor check lámpa kivillan. Felhívtam a Budapest Motorst, akik korábban is szervizelték a kocsit, elmondtam a problémát. Jó fejek voltak, alvázszám alapján mondták is, hogy az autó visszahívásos, injektorok, nagynyomású pumpa meghibásodás miatt. Két napra rá felvittem az autót, ott volt náluk egy hétig. Mind a 6 injektort kicserélték, pumpát is. Ha ezt nekem kellett volna kifizetnem munkadíjjal együtt, több mint 500k-s javítás lett volna.

Azóta a kocsi hibátlan, le is kopogom. Viszont ez számomra azt is világossá tette, hogy a benzin sem fenékig tejfel. Főleg az újabb benzines motorok, mint amilyen az enyém is. A korábbi 3.0-ás benzines blokk állítólag igen megbízható darab. Mindezek ellenére is imádom a benzines E60-asomat és ezek tudatában is megvettem volna, jó kocsi nagyon.

 

Szóval ebben a témában sosem születik egzakt eredmény, szerintem ez biztos. Egy a lényeg…állapotot és előéletet vegyél, ne pedig kilométert…

Előzmény: balMW (25994)