.ZsL. Creative Commons License 2012.09.30 0 0 12

Ahogy a nagylányom mondaná (habár lehet, tőlem tanulta): „Nagyon Szépen Köszi Szépen” a dicséretesen szűkszavú, közhasznúan provokatív hozzászólásodat! Remekül rávilágítottál valamire! Ha a vélekedéseid általában az emberek többségének vélekedéseivel azonosak, akkor ez a hozzászólásod arra utal, hogy az emberek többsége mennyire nem látja a dolgok lényegét és a jövőt.

 

Mi, a repülés különféle szakterületeivel foglalkozók, keveset polidilizünk (nem fecsegünk haszontalanul olyan dolgokról, amelyek alakulására a fecsegésnek, amatőr szájtépésnek és a kötekedő megnyilatkozásoknak semmilyen hatása nincs), hanem inkább alakítjuk a jövőt a magunk szakmai munkájával.

 

Ahogy az 1800-as évek vége felé, az első automobil-kísérletezőket legtöbben különcöknek tartották, és senki sem látta előre, hogy száz év múlva szinte mindenkinek saját személyi járműve lesz, ugyanúgy a mostanában zajló fejlesztéseknek, amelyek a jövő személyi légi járművének kialakítását célozzák, kevés a közönségsikere, és nem sokan sejtik, hogy úgy másfél-két évtized múlva a legtöbb családnak saját személyi „repülő autója” lesz. És ezt nem hátráltatja semmilyen gazdasági válság, de még egy harmadik világháború sem, épp ellenkezőleg: a hadipari fejlesztések idővel mindig polgári alkalmazásba kerülnek át.

 

Az első telefonközpontok idején, ha valaki azt mondta volna, hogy alig több mint egy évszázad múlva mindenkinek saját telefonja lesz, az lett volna a felelet az akkor még sci-finek tűnő elképzelésre, hogy a telefonközpontokban dolgozó kisasszonyok megbolondulnának a sok vezetékes banándugónak a kapcsolótáblákba dugdosásától, és a hordozható telefon megoldhatatlan mindenki számára, mert a szükséges rengeteg vezetékbe belegabalyodna a világ.

 

 Akkor még kevesen gondolták, hogy vezeték nélkül is megoldható a dolog. Ma azonban már látjuk, hogy a járműveink (a földiek és a légiek is) lehetnek nemcsak táv-, hanem önirányítók is, ezért a jövőben nem lesz szüksége a legtöbb embernek a pilótai ismeretekre és vezetői rutinra, mert megteszik helyettük az utat a beszédfelismerő járművek a szóbeli kérésre.

 

Ma azonban még a kezdeteknél járunk. Ma még fontos a repülési ismeretek és lehetőségek népszerűsítése és oktatása, hogy felkészüljünk a jövőre. Ennek a topiknak a szerepe egyáltalán nem a reklám, hanem a lehetőségek ismertetése, a legjobb hazai oktatópálya fejlesztésének segítése, és a siklóernyőzéssel már foglalkozók között az információ csere. Vagyis elnézésed kérjük azért, mert politizálással nem foglalkozunk!