farigó82 Creative Commons License 2012.09.29 0 0 138

Szerintem ez a sok létesítmény közül egyedül a Palatinus mozgat meg igazán tömegeket (meg sajnos néhányan a strandolók közül úgy gondolják, hogy Sportuszoda arra van, hogy dohányozva napozzanak benne). Most hogy az zárva van, ha egy kicsit is elered az eső, a Palától a Kisállatkertig el tudsz menni úgy, hogy a futópályán látsz először embert. Eközben a sportlétesímények és a szállodák is rendesen pörögnek.

 

Ebből szerintem az következik, hogy a létesítményektől függetlenül nagyon fontos kikapcsolódási célpont a Margitsziget. A többi közpark ugyanis jellemzően nincs olyan állapotban, hogy az ember szívesen menne oda sétálni, leülni a fűbe vagy a vízpartra. A Kopaszi-gát ebből a szempontból jó kezdeményezés. Ugyanakkor a Népsziget, az Óbudai-sziget és részben a Városliget is igen rossz állapotban vannak. Ezeket is rendbe kellene hozni, hogy 2 millió ember tudjon hol kikapcsolódni (ez semmiképp se jó irány:http://inforadio.hu/hir/belfold/hir-521387).

További létesítményként a Margitsziget még elbírna egy művésztelepet/alkotóházat is, ami szerintem ma eléggé hiányzik onnan. Ne felejtsük el, hogy Arany János is itt írta az Őszikék kötetét.

 

A közlekedésnek szerintem csak létesítmények kiszolgálását kellene célnak tekinteni. A sétálni/kikapcsolódni vágyók általában eleve gyalog szeretnek bejutni. A Palatinus jól bent van középen, annak a kiszolgálása már egy fogósabb kérdés (régen a 26A csak strandidőben járt). Az elektromos üzemre való váltással egyetértek. Akár a pesti és a leendő budai trolihálózatot is össze lehetne kötni vele. Ugyanakkor a berlini 100-as mintájára szerintem ne vigyünk átmenő forgalmat a közparkon át. A két hídon levő villamosvonalak zavarérzékenységét pedig nem lenne jó növelni egy-egy plusz leágazással.

ex41fan

 

Előzmény: COMBINO SUPRA NF12B (137)