A gond ott keletkezik, hogy a pumpa max nyomása nulla tömegáramnál van :-) Max tömegárama pedig nulla túlnyomásnál. Vagyis ha full lezárod a pumpát,a akkor ad max nyomást, ha teljesen szabadon folyik a víz belőle, akkor ad max ccm/min-t. Tehát egy korrekt rendszerhez tudni kell a pumpa karakterisztikáját, vagyis milyen tömegáramnál mekkora nyomást produkál. Ha ez megvan, kell tudni a választott fúvóka karakterisztikáját, vagyis tömegáramát nyomás függvényében. Na ebből a kettőből már kijön, hogy mekkora nyomás mellett mennyi víz fog bemenni a motorba. És ami számomra szomorú, hogy csak és kizárólag ipari fúvókákra találok normális adatlapot.
Persze megoldás ha átfolyásmérő van a vízkörben, és az ECU mennyiség és fordulatjelével is dolgozik. Ami ezt tudja, az már korrekt megoldásnak nevezhető, és egy univerzális gyártónak nagyjából nincs is más választása ha korrekt rendszert akar árulni. De egy DIY felhasználónak a saját autójára kell szabni csak, ami leegyszerűsíti a dolgokat, legalábbis sok bonyolult elektronika megspórolható jó méretezéssel.
No ezért kéne nekem a fúvókákról valami infó, nem feltétlen ipari fúvókával állnék neki a dolognak, főleg az ára miatt. Bár porlasztásban biztosan verhetetlenek, kevéssé érzékenyek pl a csökkenő nyomásra.