marky-511 Creative Commons License 2012.09.25 0 0 4860

Úgy látom a HAON is külön cikket szolgáll a megálló-áthelyezésnek.

 

Ami engem illet, nem tudok egyedi véleményt formálni. Picurkának igaza van abban, hogy ekkora távért felesleges balhézni, Zotyának pedig abban, hogy a belvárosban (!) sokkal sűrűbben kellene megállókat elhelyezni, és nem növelni kéne a távot.

 

Abban speciel egyáltalán nem értek egyet a DERKE-vel, hogy az átmenő forgalmat inkább vissza kellene szorítani. Debrecen városszerkezete ilyen; ahol el lehet érni a forgalom csökkentését (Bajcsy-Zsilinszky utca, Simonffy utca, Csapó utca, Batthyány utca, Piac utca, stb.), ott már rég megtették. Így is elég kárt okoztak vele, a Széchenyi utcát nem kell bolygatni. A lámpák összehangolása jelenti a nagy gondot, azt leszámítva sokkal kényelmesebben lehet haladni.

 

Emellett az egész ország az autósokból él, ahogy a város is. Tankolás, parkolás, áruszállítás, stb. Lehet vitatkozni arról, hogy ki használja indokoltan vagy indokolatlanul az egyéni közlekedést, de egy biztos: az csak nyereséget fog hozni, a tömegközlekedés pedig akkor sem lesz nyereséges, ha az autósok 90%-a buszra ülne. És nem a tömegközlekedés hibája miatt, hanem azért, mert elcseszett konstrukció a Cikisbusz. Majd ha a fogyasztásuk versenyképes lesz egy régi Ikaruséval, és nem fognak dupla annyit fogyasztani, lehet miről beszélni.