granturismo Creative Commons License 2012.09.24 0 0 63009

Hát igen.

Ízlésről persze nehéz vitázni, én magam sosem vállakozom rá.

Inkább nézzük a tényeket.

 

A Fiat gyári kommunikációja úgy mondja: Egy különleges, egyedi szériás modell mely kis szériában, egy kis manufaktúrában készült.

Persze ezt elmondhatjuk úgy is: Mindössze 3263 olyan embert találtak aki pénzt volt hajlandó kiadni érte.

 

Mennyi is volt ez a pénz? A 74.900 márkás alapár (a V6) és ebben még nincs benne az elektronikus felfüggesztés, a CD táras hifi, a Poltrona Frau belső.

 

Persze ez úgy értékelhető ha összevetjük más, egyidőben készített Coupe-k áraival.

 

Mercedes CLK 230 Kompressor 68.034 DM

Peugeot 406 3.0V6 65.800 DM

 

Egyszóval a Kappa Coupe egy szemérmetlenül drága autó volt. És talán ez is erősen befolyásolta a bukását más egyéb tulajdonságai mellett.

 

A formával kapcsolatosan talán a német Coupe-s kollégák oldalán lévő bekezdés az én véleményemhez is közel áll:

 

"Nichts desto trotz muß festgestellt werden, dass das kC polarisiert: die einen mögen es, die anderen nicht. Meines Erachtens ist das kC keine klassische Schönheit wie das zeitgenössische Peugeot 406 Coupé, dazu ist es zu kurz. Das kC kann allerdings viel mehr als nur gut aussehen, es ist ein großes, gut motorisiertes Coupé mit hohem Nutzwert und: es hat Charakter."

 

Azaz:

Meg kell jegyezni, hogy a Kappa Coupé megosztó jelenség: egyeseknek tetszik, másoknak nem. A Kappa Coupé nem olyan klasszikus szépségű mint a korabeli Peugeot 406 Coupe. Lehet azonban sokkal összetettebben vizsgálni mint pusztán a jó külső.

Egy egy nagy, jól motorizált Coupé, magas használati értékkel és: van egyénisége."

 

 

Egyébként sokan nem tudják, hogy a Coupe hátsó lámpabúrái megegyeznek a Deltával.