Babola_ Creative Commons License 2012.09.11 0 0 4659

Szerintem nem ezt írta Ammandina. 30-as osztálylétszámmal és 1 db. felnőttel még akkor is nehezen tudom elképzelni az integrációt, ha az az egy szem pedagógus nagyon jól ért a problémás gyerek problémájához és/vagy zseni. :( Eddig csak panaszkodtam itt a német oktatásra, de azért... Van a közelben egy általános iskola, ahol vannak integratív osztályok. Azokban 15 gyerek van (ha jól emlékszem, ebből 4-5 lehet SNI), és összesen 2-3 felnőtt foglalkozik velük. A normál osztályok itt is 30 fősek. Ugye azért elképzelhető a különbség.

 

Ámde még az integrált osztályok sem biztos, hogy minden gyerek esetében jó megoldás, hiszen az a 2-3 ember nyilván nem érthet minden előforduló problémához. Az én kisfiamnak olyan problémája van, ami alig feltűnő, simán küldték volna rendes iskolába, de az az ő szempontjából nagyon nem lett volna jó, és az integratív iskola sem. Jó sokat küzdöttünk, hogy bekerüljön abba az egyetlen fejlesztő iskolába, ahol jól tudják kezelni a problémáját. Nem vagyok ám az integráció ellen, nagyonis nem, valószínűleg ő is egy év után át fog menni rendes iskolába - mert itt évente néhányszor megnézik, ki lehet-e már rúgni a gyerekeket :D - de ahhoz az kell, hogy addigis hozzáértők foglalkozzanak vele, olyan meg nem terem minden faágon. Na, ez volt a másik oldal.

 

Előzmény: zso70 (4658)