Váltógyártó Creative Commons License 2012.09.10 0 0 91080

Hi!

Megnéztem a váltódat, sajnos tényleg elég homályos a kép, de azért sok minden látszik rajta.

Mint működőképes angolváltó készítője (igaz, hogy H0), észrevételeim a következők:

 

- a külső tősíneket a csúcssín kezdeténél kicsit meg kell hajlítani, kb, mint a csúcssín elejének a szöge

- minden csúcssín legyen egyformán nagyon hegyes, a csúcssínek tetejének belső felét is le kell reszelni

- nagyon hosszú a sínpapucs, amit a csuklópontnál használsz, ne legyen hosszabb 2-3 mm-nél, mert nehezíti az elmozdulást

- a csúcssíneket nem szabad ráforrasztani a talpfára, mert nem tudnak elmozdulni

- a belső csúcssíneket nem szabad összeforrasztani, mert ellentétes polaritásúak

- a könyöksínek az egyik oldalon nagyon messze vannak a középrésztől

- a forrasztások elég vaskosak, használj folyasztószert, és 0,5mm-es forraszanyagot

- célszerű a próbálkozásokat egyszerű kitérővel kezdeni, és amikor kitapasztaltad a technológiát, akkor nekiesni a nehezebbeknek

 

Nagyon oda kell figyelni a pontosságra, a megengedett tűrés max. 0,3 mm!!!

 

     

 

     

 

- Az első kép, a csúcssínek illesztését mutatja.

- A második a csúcssín csapozását, illetve a belső csúcssín rugószálas rögzítését.

- A harmadik a keresztezési részt, illetve a csúcsínek hátsó illesztésénél láthatod, milyen rövid papucsdarabokat használtam

- A negyedik a csúcssínek és papucsok belső rögzítése

- Az ötödik ua. mint a második, csak alulról

- A hatodik a középrész kialakítása

 

Azt azért el kell mondanom, hogy ilyen minőség elérése speciális szerszámok nélkül nem lehet, de azért szabad kézzel is szép dolgokat lehet csinálni!

Előzmény: Ronin TT (91068)