Hi!
Megnéztem a váltódat, sajnos tényleg elég homályos a kép, de azért sok minden látszik rajta.
Mint működőképes angolváltó készítője (igaz, hogy H0), észrevételeim a következők:
- a külső tősíneket a csúcssín kezdeténél kicsit meg kell hajlítani, kb, mint a csúcssín elejének a szöge
- minden csúcssín legyen egyformán nagyon hegyes, a csúcssínek tetejének belső felét is le kell reszelni
- nagyon hosszú a sínpapucs, amit a csuklópontnál használsz, ne legyen hosszabb 2-3 mm-nél, mert nehezíti az elmozdulást
- a csúcssíneket nem szabad ráforrasztani a talpfára, mert nem tudnak elmozdulni
- a belső csúcssíneket nem szabad összeforrasztani, mert ellentétes polaritásúak
- a könyöksínek az egyik oldalon nagyon messze vannak a középrésztől
- a forrasztások elég vaskosak, használj folyasztószert, és 0,5mm-es forraszanyagot
- célszerű a próbálkozásokat egyszerű kitérővel kezdeni, és amikor kitapasztaltad a technológiát, akkor nekiesni a nehezebbeknek
Nagyon oda kell figyelni a pontosságra, a megengedett tűrés max. 0,3 mm!!!
- Az első kép, a csúcssínek illesztését mutatja.
- A második a csúcssín csapozását, illetve a belső csúcssín rugószálas rögzítését.
- A harmadik a keresztezési részt, illetve a csúcsínek hátsó illesztésénél láthatod, milyen rövid papucsdarabokat használtam
- A negyedik a csúcssínek és papucsok belső rögzítése
- Az ötödik ua. mint a második, csak alulról
- A hatodik a középrész kialakítása
Azt azért el kell mondanom, hogy ilyen minőség elérése speciális szerszámok nélkül nem lehet, de azért szabad kézzel is szép dolgokat lehet csinálni!