granturismo Creative Commons License 2012.09.09 0 0 62853

Azt gondolom, hogy akár a Thesis vagy épp az A8 is azoknak való akik újkorukban képesek voltak kiadni érte 15/20mft-ot.

Azoknak (általában) örömet okoz. Persze ott is vannak/voltak kivételek

 

Luxusautós tüntető a MOM Park előtt

A MOM Park előtt ezüstszürke Lancia Thesis áll, az autó mellett jókora tábla szegezi a járókelőknek a kérdést: megéri-e ez a szép és drága autó az árát? Új műfaj született Magyarországon: a luxusautós tüntetés. Tovább »

forrás: totalcar.hu

 

Namost cikkben szereplő urat itt is ismerjük páran a fórumon és egyébként azt nem mondhatjuk el róla, hogy nem elkötelezett a végsőkig a Lancia márka iránt.

 

Azoknak viszont akik viszont x évesen y/10 összegért megvásárolják ezeket a holmikat a dolgok kellemetlen oldala marad. Ez egy egyszerű törvényszerűség. Nem mondhatjuk, hogy valakire ez az alapigazság nem érvényes, legfeljebb csak azt, hogy szerencséje van/volt.

 

Való igaz, hogy hatalmas a különbség pld. a Thesis és a Kappa között. Azonban annak hogy egyik "fejlettebb" mint a másik hatalmas ára van. Ehhez az autóhoz a magamfajta hernyákoló-autóbütykölő a meglévő eszközeivel és tudásával már nem tud hozzászólni......

 

És azóta eltelt 10-15 év... És mára a luxuskategóriából szépen lassan levándorol ez a jelenség a kiskategóriáig. Ma a 7 év garancia védelmében ha tehetnénk új autót vennénk és a garancia elteltével mehet az egész szerkenytű a kukába....

 

Lehet a sarkos véleménnyemmel egyedül vagy legalábbis kisebbségben vagyok, mert aláírom, nem vagyok az a tipikus autótulajdonos, legalábbis az olasz kedvencek tekintetében semmiképpen nem. Nekem ezek az autók csak másodsorban közlekedési eszközök, elsősorban pedig egy rajongás és egy mítosz. Az ember igyekszik mettől többet megtudni a gyártás, a márka életéből történetéből és szinte sport az, hogy műszakilag is minden egyes alkatrész relé, csavar, vezeték, stb... funkcióját pontosan ismerje az ember. És ha néha elviszem egy próbaútra szinte izgulok milyen hiba, gond jön elő és akkor lehet egy kicsit spekulálni, bütykölni rajta valamit..

 

A Thesis miután egyszer egy éjszakát rászántam az elektronikai rendszer áttkintésére rájöttem, hogy ez az autó kiismerhetetlenül bonyolult...és ami még megdöbbentőbb hogy a Thesi óta eltelt még 10 év és ma már egy Lancia Delta vagy épp egy Opel Astra elektronikai rendszere sokkalta összetettebb mint anno a Thesisé volt.

 

Hattyúdalok ezek a Kappák. A múlt század autógyártása.