Rőth Sándor Creative Commons License 2012.08.23 0 0 106

Nándi!

 

Ezt a történetet már többször előadtad. Nem érzed a dolog abszurditását?

Azt írod, hogy a jó technikával létrehozott kisfilmes felvétel jobb, mint az elszúrt középformátumú. Hát persze, hogy jobb, de az egyik el van szúrva.

Ne ezt az esetet vizsgáld, hanem azt, hogy mit mutat ugyanaz a felvétel akkor, ha egy minőségi kisfilmes objektívvel, és hasonló paraméterű középformájú objektívvel készül, és jó labormunkával.

 

Ahogy írtam én magamnak elvégeztem ilyen próbát 9x12-es filmre Schneider 5,6/150-es, Mamiya Sekor 90 mm-es, 1,8/50-es Nikkor, és 4/45 mm-es Hasselblad objektívvel. Mivel egyik negatívot sem rontottam el, egyértelmű lett a sorrend.

 

Más alkalommal megcsináltam ismét, ahol a különböző objektívjeim felbontását vizsgáltam különböző rekeszértéken, itt bevontam a Bronica-t is. Itt sem csesztem el a hívást és megint beigazolódott a papírforma, a nagyobb negák jobbak.

 

Itt nem a formátumok, hanem az objektívek vizsgáznak.

Előzmény: Törölt nick (104)