Nándi!
Ezt a történetet már többször előadtad. Nem érzed a dolog abszurditását?
Azt írod, hogy a jó technikával létrehozott kisfilmes felvétel jobb, mint az elszúrt középformátumú. Hát persze, hogy jobb, de az egyik el van szúrva.
Ne ezt az esetet vizsgáld, hanem azt, hogy mit mutat ugyanaz a felvétel akkor, ha egy minőségi kisfilmes objektívvel, és hasonló paraméterű középformájú objektívvel készül, és jó labormunkával.
Ahogy írtam én magamnak elvégeztem ilyen próbát 9x12-es filmre Schneider 5,6/150-es, Mamiya Sekor 90 mm-es, 1,8/50-es Nikkor, és 4/45 mm-es Hasselblad objektívvel. Mivel egyik negatívot sem rontottam el, egyértelmű lett a sorrend.
Más alkalommal megcsináltam ismét, ahol a különböző objektívjeim felbontását vizsgáltam különböző rekeszértéken, itt bevontam a Bronica-t is. Itt sem csesztem el a hívást és megint beigazolódott a papírforma, a nagyobb negák jobbak.
Itt nem a formátumok, hanem az objektívek vizsgáznak.