márne Creative Commons License 2012.08.08 0 0 121

Azt az olajat a szelepházba is fel kell juttatni, a mérnökök kitalálták, kiszámolták az adott alapjárati fordulatszámot. Azt, hogy percenként hány köbcenti olajat juttat jelen esetben a szelepekhez, annak mekkora lesz a kenő ill. hűtő hatása.

Joe meg sokalva a fordulatszámot, csökkent rajta. Nem lesz semmi különösebb probléma, csak az élettartam csökken. Na de egy olyan országban ahol három évente lecserélhetik a bringát, ez kit érdekel?

Azonkívül a legnagyobb igénybevételnek az indítás alatt és után van kitéve a motor, amikor még nem alakult ki az olajfilm a fémrészek között. Ill. amig be nem melegedett a motor (és az olaj), hogy elérje az üzemi hőmérsékletét.

Nekem is tetszik a kis alapjárati fordulatszám, csak jó ha tisztában vagyunk a hátulütőivel.

Előzmény: BRZ (118)