Törölt nick Creative Commons License 2012.08.03 0 0 229

Kiránduló/városnéző hajóból most is van jócskán alternatíva: tehát nem lett sokkal nehezebben megoldható a minőségi dunai hajózás annak, aki arra vágyik.

 

A projekt a maga módján kétség kívül sikeres, hiszen ha 80-120%-os a kihasználtság hét közben, akkor abból egyértelműen következik, hogy van rá igény. Az útjaim kb. felében fordult elő nap közben, hogy többen akartak felszállni, mint ahány felszállót a hajó kapacitása megengedett volna.

A budapesti közlekedési rendszer sajátosságai miatt nem mérhető, hogy a napijegyet, bérletet vásárló utasok közül hány olyan van, aki a hajózási lehetőség miatt vette azt meg, tehát objektíven nem állapítható meg egy-egy viszonylat nyereségessége. Az idősek ingyenes utazási lehetősége is egy olyan dolog, ami -állami kompenzáció nélkül- minden érintett viszonylatot deficitessé tesz. Ebből következően nyilván deficites, de ez elmondható minden más BKV-s viszonylatról is.

A költségek nyilván csökkenthetők lennének, ha sikerülne kikerülni az ilyenkor szokásos mutyikat illetve a hajónként 2 fős ajtónálló/jegyárus munkáját átvenné a matróz vagy a büfés, hiszen 2 megálló között bőven van idő erre.

 

A bérletrendszer jelenlegi formája illetve ezen általános utazási kedvezmények szükségessége szerintem nem ehhez a topichoz tartozik, ezért ezt nem minősíteném.

 

Az, hogy az utasok elégedetlenek érthető, hiszen itthon az emberek többsége alapjáraton az. A BKV utasok körében vélhetően felülreprezentált ez a kör. Viszont a hajókon -első ránézésre- arányaiban jóval kevesebben elégedetlenek, mint a metrón.

 

Tipikus magyar betegség, hogy sokan azért fúrnak egy sikeres dologot, mert az -a maga módján- népszerű lett és sokan örülnek neki.

 

 

Előzmény: kpj (226)