>Kiindulva abból, hogy a MÁV is majd minden esetben a legolcsóbb kiviteleket rendelte meg a Ganz mozdonyokból - legalábbis nekem úgy tűnt a Ganz lapok olvasásából, hogy az opcióként rendelhető dolgok rendre nem voltak benne a MÁV gépekben -, ...
OFF: A Ganz színes-szagos kiadványai az exportot támogatták, nagy részük idegen nyelvű. A MÁV-nak nem kellett ilyen reklám, jó ideig úgysem vehetett mást :-)) A minisztérium meg azt mondta: egy frászt kaptok pénzt a Ganz plusz marhaságaira, jó nektek a fapados is :-) ON
RS2, '3 ablakméret: lapozgatom az ALCO Reference #1 könyvet (Bob Liljestrand). Vagy tíz fénykép, az ablakok ahány, annyiféle :-)
Azt gondolom, hogy elment a kereskedő a vasúthoz, vitte a jellegrajzokat, és azt mondta a beszerzőnek: "Természetesen az Önök vasutasai biztonságának növelése érdekében módosíthatunk a terveken, például itt megnövelhetjük az ablakot, ha kívánják és ez plusz pénzbe sem kerül!" (Tekintve hogy az üveg olcsóbb, mint a szerkezeti acél.)
Mi meg itt vasúttörténeti, szerkezetmechanikai és tolatástechnológiai okokat keresünk az ablak nagyobbításra. Money makes the world go round.