Az emberben van egy hármasság, ami megkülönböztethetően egy az emberben.
Tehát egy embernek van:
- Lelke
- Teste
- És a kettőből együttesen kiáradó ható erő, vagy cselekedetek, amik őt tulajdonképpen minősítik.
Azért a kettőből egyszerre, mert a lélekből történő kiáradást, ami a testen keresztül történik a test még módosítja. Lásd:
"23. De látok egy másik törvényt az én tagjaimban, mely ellenkezik az elmém (vagyis a lelkem) törvényével, és engem rabul ád a bűn törvényének, mely van az én tagjaimban.
24. Óh én nyomorult ember! Kicsoda szabadít meg engem e halálnak testéből?"(Róm 7)
Ugyan így van az Istennel is, mert az ő képére, és hasonlatosságára teremtettünk.
Tehát Isten esetében:
-Isten szent lelkét hívják a mennyben atyának (vagy Krisztus lelkének, akitől Jézus fogant, és a saját tulajdon lelkeként benne is maradt.)
-Isten testét hívják a mennyben fiúnak
- és a szent lelkéből, és a földi élete során, az újjászületése eszközeivel megtisztított, azaz megszentelt testéből együttesen történő kiáradást, vagy ható erőt szent szellemnek.
Tehát a szent szellem, csak azután létezett, miután a testté lett Isten emberként újjászületett.
Ez úgy történtént, hogy először az anyjától kapott "bűnörökletes emberije", vagy más szóval teste által megrontott istenijét, vagyis a lelkét megigazította. Majd ezzel a helyreállított, vagy megint más szóval "feltámasztott istenijével" az emberijét megtisztította, az az megdicsőitette.
Jézus tökéletes szentségre jutása az "elvégeztetett" kimondásakor következett be. Addig a szelleme nem lehetett tökéletesen szent, és így a "lelki halál", vagy bűn fogsága miatt nem áradhatott ki. De a halál nem tarthatta fogva:
"Ezt pedig mondja vala a Lélekről, a melyet veendők valának az ő benne hívők: mert még nem vala Szent Lélek (itt a szent szellemet szent léleknek fordította Károli, aki a lélek, és a szellem között nem tett különbséget); mivelhogy Jézus még nem dicsőítteték meg."(Jn 7,39)
Mivel lélek nélkül nincs belőle való kiáradás, vagyis szellem, ezért a szent szellem fogalma magába foglalja a szent lelket (fordítva nem igaz, csak akkor, ha a lélekhez tartozó test is szent). Ezért amikor az első tanítványok a szent szellemről beszéltek, akkor abba természet szerint beleértették a szent lelket.
Azért írtam a szent szellemet, és a szent lelket kisbetűkkel, mert a test a lélek és a szellem azok egy személy alkatrészei, és nem külön személyek, mint azt a szentháromsághívők tévesen feltételezik.
Az isten és az ember hármasságáról való fenti információ Swedenborgtól, Isten küldöttjétől származik:
http://emanuelswedenborg.tripod.com