Bakancs4 Creative Commons License 2012.06.29 0 0 3027

Az árról én sem vitatkoztam , csak megírtam , hogy én ( ez személyes vélemény ) kicsit magasnak tartom : arra alapozva , hogy 2010 ősze óta 3 darab ilyen kis járgányt ( 50 ccm-es 3 kerekű kétszemélyes kisautó )  vásároltam , és a 3-ért alig fizettem összesen többet mint az általad hírdetett Amica árának a fele . Azok persze lepukkantabb járgányok , bár volt köztük is olyan amelyikbe a bátyám beült , kulccsal beindította és hazament lábon  a harmadik faluba . A másik pár napos-hetes munkával és pár tízezer forinttal volt tartósan üzemképessé tehető . A harmadik állapota még nem felmért , de az is egyben van  , és egy 50 ccm-es kétütemű benzinmotort valamennyire életre lehelni nem egy lehetetlen vállalkozás .

Az eladási árat nemigazán befolyásolja , hogy az eladónak mennyibe van a szerkezet , mint ahogy az se , hogy a piacon irreálisan túlárazott villanymotoros kerkesszékekért mennyit kérnek újkorukba .

Az ilyen -- különböző járművekfajták közötti -- összehasonlítgatással csínján kell bánni . Emlékszem , mindig bosszantott : amikor még nálunk nem lehetett normális ( 4 ütemű ) nagy motorkerékpárokat vásárolni akkor a nyugati turisták álommotorjait mindig egy kis bámészi tömeg vette körül a parkolókban . És persze mindig akadt valami agyas aki előbb-utóbb kibökte : hát ennyi pénzért már nagyon rendes autót lehetett volna venni . Ez igaz , de kétlem , hogy az a nyugatnémet polgár , aki egy fullextrás és vadonatúj BMW nyergében járja be Európát anyagi okok miatt  vette  volna a motorját egy japán kiskocsi helyett . Mert akkoriban itt vadkeleten  jobbára valóban azért (szükségből) jártak az emberek MZ-vel autó helyett . Kétségtelen , hogy a különféle közlekedési eszközök van némi átfedés , és valamennyire helyettesíthetők is egymással , de ezt felhasználni az árképzésnél kicsit erőltetett .

Abban tökéletesn igazad van , hogy a műanyag kasztnis háromkerekűeket borzalom szerelni , a hozzáférés a motorhoz szörnyű . Igazi megváltás a Sulky-ban turkálni : kinyitom a hátsó ajtót , felnyitom a gépházfedelet (legfeljebb ki kell pakolni a csomagtartót ) és minden átlátható . Én is húzom a számat a másik kis járgánytól , mert azok ilyenek .

A "nagy" APE motorja eleve felülről szerelhető , de mivel a váz jobban körbeveszi a lóerőgyárat ezért ez nyilvánvaló . A gyertya ( és gyújtáselektronika ) meg a porlasztó hozzáférhető alulról-hátulról , de egy gázhuzal-szakadáskor már le kell lapátolni a 1/4-ed köbméter sódert a platóról....