"A távközlési adót nem a telefonáló emberek fizetik majd, hanem a szolgáltatást nyújtó telekommunikációs cégek; "ez most az ő adójuk, ez most az ő terhük" - jelentette ki a Fidesz szóvivője, miután a parlament döntött a hívásonként és megkezdett percenként kétforintos telefonadó bevezetéséről. A távközlési adó ügyfelekre hárítását firtató felvetésre Selmeczi Gabriella azt válaszolta: "Magyarországon van három társaság, amely szolgáltat. (...) Ha az egyik cég azt mondja nekem, hogy rám hárítja a telefonadót, akkor fogom magam, odébb állok, és egy másik társaságnál kötök szerződést".[...]"
http://nol.hu/gazdasag/20120623-atharitjak_az_uj_adot
Beépül az adó: a következő hetekben drágul a telefonálás
Távközlés
A távközlési cégek döntő többsége áthárítja ügyfeleire a telefonadót, vagyis a következő hetekben újabb áremelésekre lehet számítani. Igaz, nem mindenki július elsejétől emel, s nem is minden társaság azonos mértékben, a tarifaváltozások dzsungelében ember legyen a talpán, aki eligazodik.
Varga G. Gábor| Népszabadság| 2012. június 24. |nincs hozzászólás
[...]
Diego Massidda, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója, hozzátéve: fontos volt, hogy átláthatóan változzanak a tarifáik. A cég a válságadón túl 8-10 milliárd telefonadót fizet az idén, ezért a kártyás előfizetéseknél 2,5 forinttal emelkedik a percdíj, a számlásoknál pedig magánszemélyeknél 700, cégeknél 1250 forinttal lesz magasabb a havi díj.
[...]
A Telenor később döntött, ezért az árváltozásai csak július 16-tól lépnek hatályba. A norvég cég egész más szisztémát választott az adó áthárítására: a számlás előfizetések esetében kapcsolási díjként 1,96 forintot kérnek az ügyfeleiktől, a kártyás előfizetések percdíjait pedig 1,4 forinttal emelik. A publikus üzleti tarifacsomagok havi alapdíját átlagosan nettó 265 forinttal emelik meg, s további teher, hogy az első perc számlázása nem másodperc-, hanem percalapon történik. Az SMS-ek ára az üzleti tarifacsomagok esetén nettó két forinttal nő.
[...]