Irizar ranger Creative Commons License 2012.06.13 0 0 33152

"Bp-i, debreceni, pécsi, komlói, dunaújvárosi, fehérvári, starjáni, stb. modell ahol megpróbálnak továbbra is fenntartani egy olyan kínálatot amit már régen nem tudnak finanszírozni."

Miért van az az érzésem, hogy nem sokat láttál ezekből a városokból mostanában? Starjánban, Komlón, Nyíregyházán és Egerben (stb.) is próbáltak faragni a költségeken. Hol így, hol úgy.. Van, ahol új menetrend lett, van, ahol csak ritkítottak. Starjánban kicsit félresiklott az új menetrend, ha minden igaz, korrigálva lesz. De legalább nem hagyták annyiban, a politikai szereplők is foglalkoztak vele, meghallgatták a civileket is.
Egyébként ha mindenki csak annyit üzemeltetne, amennyit ki tudnak fizetni, akkor sehol nem lenne helyi közlekedés. A politika most azt várná el, hogy minden tartsa fenn magát. A tömközl. termelje ki azt az összeget, amennyit ráfordítanak, ha nem, akkor azt a város rendezze le a saját eszközeivel. Ez így nem egészen korrekt szerintem.

 

"Győri, szombathelyi, kaposvári, stb.  modell ahol megnézik mekkora a takaró és olyan kínálatot hoznak létre (folyamatosan csökkentenek) amelyiket befedi a takaró."

Szombathelyet nem ismerem, de Győr és Kaposvár tömegközlekedését -amennyire láttam, hallottam- sokkal jobban is meg lehetne szervezni. Kevesebb rezsivel, kevesebb átszállással, gyorsabban lehetne forgatni a kocsikat, több kocsit lehetne kiadni stb.. A KAV-nak az anyagi háttere az utóbbi időben szinte megszűnt, bíznak a csodában. Nem követendő példa a folyamatos járatcsökkentés sem.

Előzmény: RIKA424 (33147)