A Karosakról.
1975-ben (mint más években is) futott az Ikarus szekere.
Nem tudott annyi busz gyártani amit a piac (nem csak szoc.országok) fel ne szívott volna.
Ezért a hazai megrendeléseket (BKV + Volán Tröszt) általában decemberben teljesítette.
Akkor kitalálták, hogy mégse tudnak annnyit gyártani mint amennyit a VOLÁN Tröszt igényel.
Akkoriban a volánok évi 800-900 új buszt állítottak forgalomba.
dr.Tapolczai Kálmán a Volán Trüszt vezérigazgatója begurult.
A NIKEX-en keresztül megkereste a Karosa gyárat Vysoki Mytóban.
Ők hajlandók voltak szállítani.
Kb. 3 év alatt 226 db (??) Karosa SL-11-es előváeosi kétajtós váltózat és SM-11-es városi háromajtós Karosa érkezett a Volánokhoz.
Elosztásuk :
- 2.sz.Volán Salgótarján városi
- 4.sz.Volán Eger. városi is helyközi is
- 9.szVolán Kecskemét városi változat,
- 12.sz Volán Pécs sok városi kevés helyközi,
- 15.szVolán Veszprém, sok városi helyközi talán, nem tudom.
- 20.sz Volán (Érd) csak helyközi.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
A Magyarországra került példányok MÁVAUT szürke színben érkeztek.
Az utolsó sorozat hozzánk érkezett városi kivitelnél volt egy bordó csík a karosszéria aljában.
1980 körül, utolsó éveikben a megmaradt példányokat Volán sárggára fényeztték át.
A gkv-k nagyon szerették, hisz az adott pillanatban sokkal jobbak voltak mint kortárs Ikarusok.*
A szerelők nagyon nem szerették mert alig lévén alkatrész utánpótlás igen sokat kínlódtak velük.
* = Ez egy kifirrott, akkor már sok éve sorozatban (évi 3000 db) gyártott busz volt.
A mi Ikarus-620 és Ikarus-66 kocsijaink kortársa.
Azoknál jobb volt.
A beszerzésük idején az Ikarus-200-as család még igen gyerekcipőben járt, azoknál meg azért volt jobb.
Ez a civilül Skoda, valóságban Karosa típus akkor volt gyártási ciklusa végén.
A kor már túlhaladta, nemsokára le is cserélték a gyárban és jöt helyette a 730-as sorozat, de azok már nem kerültek idehaza közforgalomba.
Egyszeri beszerzés, egyszeri történet volt.