ViktorB4C5 Creative Commons License 2012.06.10 0 0 75413

Sziasztok!

 

Csirke, az alábbi hozzászólásod alapján hozzád intézném a kérdést:

 

"

cs!rkeválasz | megnéz2011.09.07 07:19:09 © (71513)

A geót vezérlő vákuumszelep szokott azért rendetlenkedni. Mintha 'ellustulna'. Én csináltam olyat, hogy a geót átkötöttem az egr szelepére (egr úgyis ki van kötve). Valamit javult a dolog (nem ugyanolyan az egr szelepe, mint a geóé). Amíg át volt kötve, addig a geó szelepére rákötöttem az egr elektromos csatiját (elgondolás: addig is dolgozzon :)). Kb. 2 hónap után visszakötöttem, és valamivel ugyan jobb lett, de nem az igazi. Ez inkább csak hibakeresésnek jó.

Amit még észre vettem, hogy egy normálisan működő autón indításkor szinte felrántja a geó karját, addig az enyémen nem rántásszerű a dolog, hanem inkább csak felhúzza. Szerintem a szelep által kivezérelt vákuum már nem olyan, mint gyárilag, talán eltolódott a karakterisztikája. Mindegy, a megoldás a csere lenne.

A másik meg, hogy ugyanilyen grafikont nézz meg a légtömegmérő által mért levegőről is! Ha kevesebb levegőt mér, mint kéne, akkor kevesebb kaját ad neki, így a nyomás is később jön meg."

 

Nálam is ugyanez a helyzet, nem húzza fel a vákuum a geo állító karját rendesen. Tömítetlenség a rendszerben nincs, a rendszerben kb 1 bár-os vákuum van. Amit megfigyeltünk, hogy a szűrőházba menő ágon folyamatosan minimum 0,4-0,5 bár vákuum van, ami szerintem nagyon sok, és alapjáraton nem kéne, hogy legyen. Gondolom a turbó szabályzó szelep lehet a rossz, de kíváncsian várom, hogy nálad mi lett a végkifejlet.

 

(Audi A6, 2,5 tdi, AFB)