stevie-w Creative Commons License 2012.06.09 0 0 28487

A vas lassan vizsgára megy és eszembe jutott, hogy amikor vettük, a hátsó lengéscsillapítókra 60-70%-ot mondtak, ami idén nyárra valószínű még rosszabb már. Lehet érdemes lenne cserélni még akkor is, ha egyébként semmit nem érezni a mostanin, hogy cserés lenne (persze nem tudom milyen a 100%) de talán jobb a békesség.

 

 

Van egy jó hírem: a lengéscsillapítód teljesen tökéletes, gyári állapotú :-)

 

A lengéscsillapító mérés végén valóban egy százalékos értéket közölnek, ez azonban nem úgy értelmezendő, hogy a 100% a jó lengéscsillapító és a 0% a rossz, hanem a százalékos érték [A] egy viszonyszám, a dinamikus és statikus talperő aránya, és a 60-70% érték az éppen optimális :-)

 

A lengéscsillapító kopását amúgy sem úgy kell elképzelni, mint a fékbetétét vagy a gumiabroncsét, hogy gyakorlatilag az első pillanattól kezdve folyamatosan kopik. A lengéscsillapító egészen addig tökéletesen teszi a dolgát, amíg a szerkezetében lévő folyadék viszkozitása állandó. A mai lengéscsillapító folyadékok mind kémiai- mind fizikai szempontból meglehetősen stabilak, így a gondot a szerkezet tömítetlenségei, szivárgásai okozzák, azaz amikor a folyadék mennyisége csökken. Ennek gyakran szabad szemmel is jól látható jelei vannak: olajfolyás, olajpára a lengéscsillapító házán. Ez a fajta hiba hirtelen jelenik meg, és viszonylag gyorsan végzi ki a lengéscsillapítót.

 

A másik halálozási ok a mechanikus sérülés, amikor valamelyik bekötési pont sérül (reped, törik, deformálódik), vagy a szár elgörbül, meghajlik, de ezek megint nem a folyamatos terhelés miattt történnek, hanem egy-egy konkrét, nagy mértékű mechanikai behatás eredményei.

 

Elgondolkoztató, hogy az "1 millió km-t futott" Golfnak még eredetiek a mellső lengéscsillapítói:

 

http://totalcar.hu/tesztek/2012/06/07/golfot_egymillio_kilometerrel/2/#szoveg

 

 

Előzmény: ThomBoy (28486)